Εσωτερικός Κανονισμός

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται βάσει της υπουργικής απόφασης

13423/ΓΔ4/2021/ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της

Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου

διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και

κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου. Στις σχολικές μονάδες της

δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου συμμετέχει και

το Προεδρείο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου.

• Η απόφαση εγκρίνεται από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει

την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

• Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός

πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην

εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη

της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και

της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

• Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και

αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου, την πρώτη φορά εφαρμογής του αμέσως μετά την

έγκριση αυτού, ενώ τα επόμενα έτη με την έναρξη του σχολικού έτους. Η ακριβής τήρησή

του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των

μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων.


 Τον εσωτερικό κανονισμό για το σχολικό έτος 2023-2024 σε μορφή pdf μπορείτε να βρείτε εδώ: https://drive.google.com/file/d/16vph8XWplmL9ZvejRe_sY_Y8Ir8f4pTd/view?usp=sharing 

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Νομοθετικό πλαίσιο Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Επιπλέον, εγκρίνεται από τον Συντονιστή /τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον/την Διευθυντή/ρια Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020). Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Προϋποθέσεις

Βασική προϋπόθεση συνύπαρξης, συνεργασίας, δημιουργικής, αρμονικής και αποτελεσματικής λειτουργίας του σχολείου είναι α)  ο αλληλοσεβασμός, το ήθος και η κατανόηση του κώδικα επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, β) η καλλιέργεια της κοινωνικής μόρφωσης, η ευπρεπής συμπεριφορά και ένδυση, γ) η αποδοχή, ο σεβασμός και η ένταξη του κάθε ατόμου με τα ιδιαίτερα γνωρίσματά του στο σχολικό περιβάλλον, στα πλαίσια της συμπεριληπτικής αγωγής δ) η ελευθερία της έκφρασης όταν γίνεται με τρόπο που δεν προσβάλλει την υπόληψη ή την προσωπικότητα των άλλων, καθώς και ε) η αποδοχή του εσωτερικού πλαισίου εύρυθμης λειτουργίας ως συνόλου κανόνων που εφαρμόζονται από ολόκληρη τη σχολική κοινότητα έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία του σχολείου και η επίτευξη των προκαθορισμένων στόχων.

Στόχοι

Το σχολείο αναλαμβάνει την υποχρέωση σταδιακά να προάγει α) τις προϋποθέσεις (περιβάλλον, ασφάλεια, υπηρεσίες) για την υγιή παραμονή, ανάπτυξη και έκφραση  των μαθητών/τριών, β) τον αλληλοσεβασμό, το ήθος, την αποδοχή της διαφορετικότητας, γ) την εφαρμογή της σχολικής πειθαρχίας με τρόπους συμβατούς με τη δημοκρατικότητα και την αξιοπρέπεια, δ) την εφαρμογή της ολοκληρωμένης φοίτησης και τον περιορισμό φαινομένων επιλεκτικής φοίτησης, ε) τη διασφάλιση της ισότιμης παροχής γνώσης σε όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες.

Βασικές αρχές επικοινωνίας και συνεργασίας

Το σύνολο της σχολικής κοινότητας (μαθητές/τριες, γονείς-κηδεμόνες-εκπαιδευτικοί) συμπεριφέρονται με γνώμονα τον σεβασμό και το ήθος και κυρίως έχοντας γνώση: σε ποιον απευθύνονται, πού βρίσκονται, πού λαμβάνει χώρα και χρόνο η επικοινωνία. Έχουν πάντα υπόψη τους ότι ο κώδικας επικοινωνίας διαφοροποιείται και οφείλουν να το αναγνωρίζουν και να τον ακολουθούν για να μπορέσει να επιτευχθεί η επικοινωνία.

Ρόλοι – Αρμοδιότητες, Διευθυντής

Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών. ·Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης. ·Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας. ·Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης. ·Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς

 

Ρόλοι – Αρμοδιότητες, Εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται: H εκπαίδευση −διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ' επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να: §Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές. §Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους. §Συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα. §Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών. §Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά. §Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των Συμβούλων και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.§Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων. §Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές. §Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα. §Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας. §Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. §Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών. §Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο. §Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση. §Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους. Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.Ο διδάσκων/Η διδάσκουσα οφείλουν να ολοκληρώνουν την διδασκαλία τους αμέσως μετά το χτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να μπορούν να ξεκουράζονται. Οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα μετά το πέρας της διαδικασίας και αφού το επιτρέψει ο διδάσκων/διδάσκουσα.

 

Υπεύθυνος καθηγητής

/Υπεύθυνη καθηγήτρια τμήματος

Ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε τμήματος μία φορά την εβδομάδα:§καταχωρίζει έντυπα και ηλεκτρονικά τις απουσίες των μαθητών/τριών του τμήματος, §καταχωρίζει ηλεκτρονικά τις κυρώσεις που έχουν σημειωθεί, §καταγράφει τις ειδικές περιστάσεις του κάθε μαθητή και ελέγχει τα όρια που ορίζει το πλαίσιο (χρήση κινητού, αργοπορημένη προσέλευση, ωριαία απομάκρυνση, επιλεκτική φοίτηση) ενώ ενημερώνει ταυτόχρονα τη διεύθυνση του σχολείου για τα παραπάνω, §συμπληρώνει και τηρεί τις καρτέλες των μαθητών με τα ατομικά τους στοιχεία, §είναι υπεύθυνος να συλλέγει και να τηρεί Υ.Δ. των μαθητών/τριών του τμήματός του, §είναι υπεύθυνος για την τηλεφωνική επικοινωνία με τους κηδεμόνες των απόντων μαθητών/τριών.

Επίσης ο υπεύθυνος καθηγητής είναι αρμόδιος για:§την ανάρτηση, τον έλεγχο και την εφαρμογή του θεσμού των επιμελητών, §τη ρύθμιση και την καταγραφή των ωριαίων συνελεύσεων του τμήματός του και τη μεταφορά της αντίστοιχης πληροφορίας στη διεύθυνση, §την ενημέρωση των μαθητών/τριών για όποια αλλαγή προγράμματος που αφορά το τμήμα του, §την καταγραφή των προβλημάτων που του αναφέρονται και την μεταφορά τους στη διεύθυνση.

Ο υπεύθυνος καθηγητής αποτελεί τον μέντορα των μαθητών/τριών του τμήματος οι οποίοι/οποίες και απευθύνονται για να του αναφέρουν προβλήματα, δυσκολίες ή γεγονότα που τους προβληματίζουν. Καταγράφει, παρακολουθεί, συμβουλεύει, συζητά, ενεργοποιεί, παρεμβαίνει προς όφελος των μαθητών του τμήματος για το οποίο είναι  υπεύθυνος.

Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Σύμφωνα με την Y.A. Αριθμ. 129431/ΓΔ4 (ΦΕΚ Τεύχος B΄ 4183/28.09.2020), ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Για τη σχολική χρονιά 2023-2024 Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής ορίστηκαν α) ο κ. Κυριαφίνης Μιχαήλ, υποδιευθυντής, υπεύθυνος για τις τάξεις Β’ και Γ’ και β) η κ. Λαλιώτου Λυδία, υπεύθυνη για την Α’ τάξη.

Ρόλοι – Αρμοδιότητες, Μαθητές/

Μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι μαθητές θα πρέπει να: ·Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. ·Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή. ·Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων. ·Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος. ·Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. ·Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α. ·Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων. ·Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα: 1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά. 2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής. 3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια. ·Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα. ·Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση. ·Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους. ·Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια. ·Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. ·Τα σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.

 

Διδακτικό Ωράριο

Οι διδακτικές ώρες του ωρολογίου προγράμματος ορίζονται όπως παρακάτω:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

ΩΡΑ

ΕΝΑΡΞΗ

ΛΗΞΗ

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΩΡΑΣ

1

8:25

9:10

10

45

2

9:20

10:00

10

40

3

10:10

10:50

10

40

4

11:00

11:40

10

40

5

11:50

12:30

10

40

6

12:40

13:15

5

35

7

13:20

13:55

 

35

ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ

Προσέλευση στο σχολείο, συνέπεια στην πρωινή συγκέντρωση

Το ωρολόγιο πρόγραμμα ξεκινά με τη συγκέντρωση των μαθητών στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο του σχολείου, με το κουδούνι των  (8:25). Η μαθητική κοινότητα προσέρχεται εγκαίρως στην πρωινή συγκέντρωση κατά τη διάρκεια της οποίας τελείται η προσευχή και λαμβάνουν χώρα σημαντικές ανακοινώσεις που αφορούν τους μαθητές/τριες.Συστηματική και επαναλαμβανόμενη καθυστερημένη προσέλευση στην πρωινή συγκέντρωση από τα ίδια άτομα καταγράφεται από τον υπεύθυνο του τμήματος και για την αντιμετώπισή του ακολουθείται η κλιμακούμενη εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων όπως αυτά αναφέρονται και στις περιπτώσεις συστηματικής αργοπορημένης προσέλευσης στις διδακτικές ώρες. Καταμέτρηση παρόντων-απόντων μπορεί να γίνεται και στο χώρο πρωινής συγκέντρωσης, καθώς το ωράριο της 1ης διδακτικής ώρας ξεκινά με το πρωινό κουδούνι και συνεπώς είναι αναπόσπαστο τμήμα της.

Η προσευχή γίνεται εθελοντικά και ατομικά από τους/τις μαθητές/τριες του σχολείου οι οποίοι/ες και ορίζονται από την αρχή της χρονιάς. Κατά τη διάρκεια της προσευχής όλοι τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση και επιδεικνύουν τον προσήκοντα σεβασμό ανεξάρτητα από τα πιστεύω τους. Η προσευχή μπορεί να πραγματοποιηθεί και μετά την είσοδο των μαθητών στις αίθουσες τους όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο από τη Διεύθυνση του σχολείου κυρίως λόγω καιρικών συνθηκών. Κανείς μαθητής/μαθήτρια δεν παραμένει στις αίθουσες διδασκαλίας (εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις που έχει δοθεί άδεια για λόγους υγείας) και αυτό διασφαλίζεται από τους εφημερεύοντες καθηγητές. Σε περίπτωση που παρατηρείται συστηματική παραμονή των ίδιων μαθητών/τριών στις αίθουσες κατά τη διάρκεια της προσευχής ενημερώνεται η Διεύθυνση σχετικά στην οποία και παραπέμπονται οι μαθητές/τριες. Ο Σύλλογος Διδασκόντων και πρωταρχικώς οι εφημερεύοντες καθηγητές παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και μεριμνούν για την τάξη των μαθητών/τριών. Αμέσως μετά τη διαδικασία της προσευχής οι μαθητές/τριες προσέρχονται στις τάξεις τους χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις εκτός εάν έχουν δοθεί διαφορετικές κατευθύνσεις από τη Διεύθυνση του σχολείου.

Συνέπεια στις διδακτικές ώρες

Όταν μαθητής/τρια εισέρχεται αργοπορημένος/νη στην αίθουσα διδασκαλίας  (είτε κατά την πρώτη ώρα, είτε κατά τις ενδιάμεσες ώρες) παίρνει απουσία και παραμένει στην αίθουσα για να παρακολουθήσει το μάθημα. Ειδικότερα: vΚατά την πρώτη ώρα διδασκαλίας ο μαθητής για να εισέλθει στην αίθουσα και να γίνει δεκτός υποχρεούται να παρουσιαστεί στη Διεύθυνση (σε περίπτωση που παρουσιαστεί αρχικά στην αίθουσά του) και να παραλάβει το ειδικό δελτίο εισόδου το οποίο δίνεται στον/στην μαθητή/τρια και διασφαλίζεια) ότι η διεύθυνση έχει ενημερωθεί για την αργοπορία του/της μαθητή/τριας, β) έχει επικοινωνήσει με τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας. Ο/Η απουσιολόγος σημειώνει στις παρατηρήσεις ότι ο/η μαθητής εισήλθε στην αίθουσα με δελτίο εισόδου και υπογράφει ο διδάσκων εκπαιδευτικός της ώρας εκείνης. Η απουσία καταχωρίζεται και προσμετράται.vΌταν η αργοπορία του/της μαθητή/τριας οφείλεται σε απασχόλησή του/της από τη Διεύθυνση, ή από κάποιον εκπαιδευτικό τότε και σύμφωνα με το δελτίο εισόδου η απουσία καταχωρίζεται μεν, αλλά δεν προσμετράται στο σύνολο των απουσιών. Στο απουσιολόγιο υπογράφει ο εκπαιδευτικός που απασχόλησε τον μαθητή/την μαθήτρια.vΜαθητής/τρια που προσέρχεται στην τάξη μετά από την είσοδο του εκπαιδευτικού γίνεται δεκτός με απουσία και παραμένει να παρακολουθήσει το μάθημα. Ομοίως, καταγράφεται σχετική παρατήρηση στο απουσιολόγιο και υπογράφεται από το διδάσκοντα.

Σε κάθε αργοπορημένη προσέλευση του μαθητή/της μαθήτριας εφαρμόζονται συμβουλευτικές και παιδαγωγικές μέθοδοι, και συζητήσεις και παρατηρήσεις τόσο από τον υπεύθυνο του τμήματος, όσο και από τη Διεύθυνση του σχολείου.  Όταν η αργοπορημένη προσέλευση ενός μαθητή  γίνεται συστηματικά (πάνω από 3 φορές και χωρίς τη γνώση του γονέα)   τότε α) στην 4η αργοπορημένη προσέλευση γίνεται επίπληξη η οποία καταγράφεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας, ειδοποιείται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας και καλείται στο Συμβούλιο του τμήματος για παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος, β) στην 5η αργοπορημένη προσέλευση εφαρμόζεται  το παιδαγωγικό μέτρο της μίας ημέρας αποβολής  από τη Διεύθυνση.  Υπεύθυνος για την προσκόμιση των παραπάνω πληροφοριών στη Διεύθυνση είναι ο υπεύθυνος  καθηγητής του εκάστοτε τμήματος στο οποίο ανήκει ο/η μαθητής/τρια.

Παραμονή μαθητών/τριών εκτός αίθουσας διδασκαλίας

Όταν σημαίνει η λήξη του διαλείμματος οι μαθητές/τριες προσέρχονται ήρεμα στις αίθουσές τους, κάθονται στις καρέκλες και περιμένουν τον εκπαιδευτικό. Σε καμία περίπτωση  δεν περιμένουν έξω από την αίθουσα διαταράσσοντας τη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση αργοπορίας του διδάσκοντα, ο/η απουσιολόγος  ή ο/η πρόεδρος του τμήματος προσέρχεται στη Διεύθυνση για περαιτέρω πληροφορίες. Σε περίπτωση που συστηματικά δεν ακολουθείται η παραπάνω τακτική σε κάποιο τμήμα τότε συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για περαιτέρω αντιμετώπιση.

Επιλεκτική Φοίτηση

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου είναι υποχρεωτικό. Απαγορεύεται η επιλεκτική φοίτηση.

Ο μαθητής/ η μαθήτρια δικαιούται να λείψει από ώρες διδασκαλίας όταν α) συνοδεύεται από τον γονέα κατά την άφιξη ή αναχώρησή του ή β) η Διεύθυνση του σχολείου έχει έρθει σε επικοινωνία με τους κηδεμόνες. Η απουσία καταχωρίζεται και προσμετράται.Σε περίπτωση μερικής απουσίας  ο κηδεμόνας είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει το νωρίτερο δυνατό το σχολείο για να μην  αναζητείται ο μαθητής , ειδάλλως η απουσία του θεωρείται ως επιλεκτική φοίτηση. Σε κάθε καταγραφή επιλεκτικής φοίτησης εφαρμόζονται συμβουλευτικές και παιδαγωγικές μέθοδοι και συζητήσεις,  και παρατηρήσεις τόσο από τον υπεύθυνο του τμήματος, όσο και από τη Διεύθυνση του σχολείου. Όταν η επιλεκτική φοίτηση εφαρμόζεται συστηματικά (πάνω από 3 φορές και χωρίς τη γνώση του γονέα τότε α) στην 4η αργοπορημένη προσέλευση γίνεται επίπληξη η οποία καταγράφεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας, ειδοποιείται ο κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας και καλείται στο Συμβούλιο του τμήματος για παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος, β) στην 5η καταγραφή επιλεκτικής φοίτησης το Συμβούλιο Τμήματος προτείνει  το παιδαγωγικό μέτρο της μίας ημέρας αποβολής από το σχολείο .  Υπεύθυνος για την προσκόμιση των παραπάνω πληροφοριών στη Διεύθυνση είναι ο υπεύθυνος καθηγητής του εκάστοτε τμήματος στο οποίο ανήκει ο/η μαθητής/τρια.

Παρακώλυση διδακτικής/μαθησιακής διαδικασίας

Οι μαθητές/τριες σέβονται το δικαίωμα της μάθησης των ιδίων και των συμμαθητών/τριών τους και δεν διαταράσσουν τη διεξαγωγή του μαθήματος α) συζητώντας συστηματικά με τους συμμαθητές τους, β) μιλώντας χωρίς την άδεια του εκπαιδευτικού, γ) ζητώντας να βγουν έξω χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερη ανάγκη, δ) καταναλώνοντας τρόφιμα ή ροφήματα, ε) ασχολούμενοι με άσχετα θέματα με το μάθημα,στ) αγνοώντας  τις υποδείξεις του καθηγητή τους. Όταν επαναλαμβανόμενα συμβαίνουν τα παραπάνω, ο εκπαιδευτικός μπορεί να απομακρύνει ωριαία το μαθητή από την αίθουσα και ο μαθητής/τρια οδηγείται στη Διεύθυνση, όπου και απασχολείται κατά την κρίση του Διευθυντή.

Οι μαθητές/τριες δεν εισέρχονται στην αίθουσα διδασκαλίας με ροφήματα. Εάν αυτό συμβαίνει, τα ροφήματα δεν καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας, παρά τοποθετούνται σε βοηθητικό θρανίο εντός της αίθουσας.

Σε περίπτωση των 3 ωριαίων απομακρύνσεων από τον ίδιο καθηγητή ή 5 ωριαίων απομακρύνσεων από διάφορους καθηγητές και όσον αφορά τον ίδιο μαθητή ή την ίδια μαθήτρια, σύμφωνα με το νόμο συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος όπως ορίζεται από το σχετικό ΦΕΚ.

Αύλειος  χώρος, εφημερία

Ο αύλειος χώρος εφημερίας ορίζεται ως εξής: α) χώρος μπροστά από την κεντρική είσοδο του κτηρίου και ως την έναρξη του κτηρίου του παλαιού γυμναστηρίου, β) νότιος χώρος από την πλευρά του κυλικείου και έως την έναρξη του πρανούς, γ) δυτικός χώρος μέχρι την έναρξη του κλειστού δημοτικού γυμναστηρίου, δ) βόρειος χώρος έως τη μέση περίπου του χώρου άθλησης (γήπεδο μπάσκετ-βόλεϋ). Ο καθορισμός των ορίων του αύλειου χώρου απαιτείται καθώς στον εξωτερικό χώρο συναυλίζονται και μαθητές/τριες του Επαγγελματικού Λυκείου για τους/τις οποίους/οίες είναι υπεύθυνοι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν εκεί. Στους χώρους αυτούς, όπως και στον εσωτερικό χώρο του σχολείου απαγορεύεται το κάπνισμα καθώς και η χρήση του κινητού τηλεφώνου ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής – ψηφιακής καταγραφικήςσυσκευής.

Κάπνισμα

To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

Χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης συσκευής ψηφιακής καταγραφής

Όταν γίνεται χρήση ή όταν γίνεται αντιληπτή η λειτουργία  του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της ωριαίας διδασκαλίας, ο μαθητής/τρια παραδίδει στον εκπαιδευτικό το τηλέφωνο καιοδηγείται στη Διεύθυνση από τον εκπαιδευτικό μετά τη λήξη της διδακτικής ώρας. Παράλληλα αναγράφεται σχετική παρατήρησηστο απουσιολόγιο από το διδάσκοντα η οποία και υπογράφεται. Σε περίπτωση που γίνεται χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων ο μαθητής/η μαθήτρια παραδίδει το τηλέφωνο στον καθηγητή από τον οποίο έγινε αντιληπτός/τη και η συσκευή παραδίδεται στο τέλος της ημέρας. Όταν επαναλαμβανόμενα συμβαίνουν οι παραπάνω περιπτώσεις (πάνω από τρεις) συγκαλείται το αντίστοιχο Συμβούλιο του Τμήματος για περαιτέρω αντιμετώπιση.

Κατανάλωση τροφίμων/ροφη-μάτων

Στο σχολείο επιτρέπεται η κατανάλωση τυποποιημένων/συσκευασμένων προϊόντων από το σχολικό κυλικείο. Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση καφέ από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, μόνο τσάι, χυμοί και νερό.

Διαχείριση κενών διδακτικών ωρών

Όταν προκύπτει κάποιο κενό διδακτικής ώρας και εφόσον δεν μπορεί να τροποποιηθεί το πρόγραμμα κατάλληλα για την αναπλήρωσή του οι μαθητές/τριες απασχολούνται με όποιο τρόπο κρίνεται καταλληλότερος την κάθε χρονική στιγμή: α) παράδοση επιπλέον ώρας διδασκαλίας, β) απασχόληση στη βιβλιοθήκη,  στο εργαστήριο πληροφορικής ή στην αίθουσα γύμνασης (πινγκ-πονγκ) σε περίπτωση που το κενό δεν συμπίπτει με ώρες διδασκαλίας στους χώρους αυτούς, γ) εθελοντική εργασία στη γραμματεία ή σε όποιους χώρους του σχολείου κρίνεται αναγκαίο, δ) προσφορά στην καθαριότητα του κτηρίου ή της αυλής, ε) παραμονή στο χώρο του κυλικείου, στ) ενασχόληση με επιτραπέζια παιχνίδια.

Αποχώρηση (έξοδος) μαθητών από το σχολείο

Σε καμία περίπτωση οι μαθητές/τριες δεν βγαίνουν από το χώρο του σχολείου χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση.Η αυλόπορτα του σχολείου παραμένει κλειδωμένη κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου ή κατά την κρίση της Διεύθυνσης. Για την είσοδο γονέα-κηδεμόνα ή άλλου ενδιαφερόμενου προηγείται τηλεφωνική επικοινωνία με το σχολείο.

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο (Υ.Α. 13423/ΓΔ4, ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021) ή σε έσχατη περίπτωση μόνο από εξουσιοδοτημένο συνοδό. Όταν διαπιστώνεται χωρίς άδεια έξοδος ενημερώνεται η Διεύθυνση όπου και συνοδεύεται ο/η μαθητής/τρια όταν προσέλθει στο σχολείο.Αποχώρηση μαθητή/μαθήτριας χωρίς άδεια συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα. Ακόμη και σε περίπτωση ενήλικου/κης μαθητή/μαθήτριας απαιτείται η έγγραφη άδεια του Διευθυντή ή του Υποδιευθυντή.

Εκδηλώσεις σχολείου

Η συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτική. Οι εκδηλώσεις (εορτές, εισηγήσεις, ενημερωτικές συναντήσεις, προβολές, συζητήσεις) γίνονται προς όφελος και ενημέρωση των μαθητών/τριών σε θέματα που τους αφορούν. Οφείλουν λοιπόν να είναι παρόντες/ούσες και με ιδιαίτερα τεταμένη την προσοχή τους ούτως ώστε να μην παραπληροφορηθούν ή πληροφορηθούν ελλιπώς για θέματα που είναι κρίσιμα για αυτούς.

Αρμοδιότητες-καθήκοντα απουσιολόγων

Οι απουσιολόγοι και οι αναπληρωτές των είναι υπεύθυνοι για το Απουσιολόγιο και το Βιβλίο Ύλης όλων των τμημάτων (γενικής παιδείας, προσανατολισμού, επιλογής) και επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή στη συμπλήρωση και στη φύλαξή τους διότι είναι δημόσια έγγραφα.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παραμέληση στη διεκπεραίωση του τιμητικού καθήκοντος του/της απουσιολόγου, ο/η απουσιολόγος θα απαλλάσσεται από τα καθήκοντά του και θα ορίζεται νέος/νέα με συναπόφαση του Διευθυντή και τις/του υπευθύνου τμήματος.

Η συμπλήρωσή τους γίνεται προσεκτικά και το δελτίο αποκόπτεται καθημερινά και τοποθετείται στα ειδικά ντοσιέ που υπάρχουν στο γραφείο των καθηγητών. Η τοποθέτηση των δελτίων από τα απουσιολόγια γίνεται ή κατά τη λήξη ή κατά την έναρξη της επόμενης ημέρας, σύντομα και διακριτικά από τους απουσιολόγους. Κατά την έναρξη της κάθε ώρας και με τη συμβολή του εκπαιδευτικού γίνεται καταμέτρηση των μαθητών/τριών και καταγραφή των απόντων. Επίσης αναγράφονται οι πιθανές παρατηρήσεις μετά από συνεννόηση με τη Διεύθυνση ή τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός υπογράφει στο πλαίσιο των παρατηρήσεων εάν έχει αναγραφεί κάτι με τη δική του παρατήρηση, ή εφόσον καταγράφεται σχόλιο που σχετίζεται με δελτίο εισόδου που έχει λάβει από μαθητή/τρια.Κάθε παραποίηση του περιεχομένου του απουσιολογίου από μαθητή είναι πλαστογραφία δημοσίου εγγράφου και ελέγχεται πειθαρχικά με αυστηρή ποινή.

Αρμοδιότητες-καθήκοντα επιμελητών

Ο ορισμός και οι αρμοδιότητες των  επιμελητών αποτελούν βασική προϋπόθεση για την τάξη και την ασφάλεια της αίθουσας. Οι επιμελητές ορίζονται ανά ζεύγη τόσο στα τμήματα γενικής παιδείας, όσο και στα τμήματα ομάδων προσανατολισμού και υπηρετούν καθημερινά εκ περιτροπής ενώ σημειώνονται στο απουσιολόγιο.  Οι λίστες των επιμελητών ορίζονται ευθύνη του υπεύθυνου τμήματος γενικής παιδείας (και για τα τμήματα Ο.Π.) και είναι αναρτημένες στις αντίστοιχες αίθουσες.

Οι μαθήτριες/-τες οφείλουν άμεσα να απομακρύνονται από την τάξη χωρίς να υπάρχει ανάγκη παρακλήσεων από τους/-τις επιμελητές /-τριες. Σε αντίθετη περίπτωση ο/η εφημερεύων/-ουσα θα ελέγξει ή θα προτείνει κυρώσεις - ανάλογα με την περίπτωση –για όσες και όσους παραμένουν στην τάξη χωρίς την άδεια του.

Επίσης είναι υπεύθυνοι για το κλείδωμα – ξεκλείδωμα της αίθουσας όταν το σύνολο των μαθητών μεταφέρονται σε κάποιον άλλο χώρο του σχολείου για διδασκαλία (εργαστήριο, γυμναστική, κλπ).

Αξιολόγηση μαθητών

Για την προφορική βαθμολογία τετραμήνων ο διδάσκων συνεκτιμά: α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα, γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης), δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες, ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Σε περίπτωση απουσίας από το Σχολείο οι μαθητές πληροφορούνται για τις διδαχθείσες ενότητες και τις εργασίες που ανατέθηκαν στους μαθητές, ώστε να προετοιμάζονται ανάλογα και να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επόμενη διδακτική ενότητα είτε ηλεκτρονικά (λ.χ.  μέσω eclass) ή μπορούν σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση να επικοινωνούν με εκπαιδευτικούς για να πληροφορηθούν τα μαθήματα, εφόσον το επιθυμούν.

Ο θεσμός του Εθελοντή Μαθητή

Εθελοντής μαθητής/Εθελόντρια μαθήτρια μπορεί να οριστεί ο/η οποιοσδήποτε/οποιαδήποτε μαθητής/τρια του σχολείου που έχει τη διάθεση και επιθυμεί να συμμετέχει και να συνεισφέρει εθελοντικά σε διάφορες εργασίες εντός του σχολείου και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του όπως διαμόρφωση χώρων, τακτοποίηση εξοπλισμού, προετοιμασία εντύπων, φωτοτύπηση εγγράφων, οργάνωση εκδηλώσεων. Ο μαθητής/η μαθήτρια αυτός/αυτή μπορεί να α) έχει απομακρυνθεί ωριαίως από το μάθημά του/της, β) να έχει κενό λόγω έκτακτης απουσίας εκπαιδευτικού, γ) να του/της έχει επιβληθεί το παιδαγωγικό μέτρο της ημερήσιας αποβολής, δ) να έχει λήξει το διδακτικό του/της ωράριο, ε) να έχει ολοκληρώσει τη γραπτή του/της δοκιμασία.

Στους/Στις μαθητές/τριες που επαναλαμβανόμενα συνεισφέρουν όπως παραπάνω  και με τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή και του Σ.Δ. δύναται να τους απονεμηθεί ο τίτλος του Εθελοντή Μαθητή/τριας με σύνθημα «Εθελοντής στο Σχολείο, Εθελοντής στη Ζωή»  και να κερδίσει την αναγνώριση ολόκληρης της Σχολικής Κοινότητας.

Ο εθελοντισμός ενισχύει την αλληλεγγύη, προάγει την αμοιβαία κατανόηση και συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο ενωμένης κοινωνίας. Επιπλέον, προσφέρει στους εθελοντές την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες, να κάνουν νέους φίλους και να αισθανθούν ικανοποίηση από τον συνεισφορά τους στο κοινό καλό.

Γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια των τετραμήνων

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αποτελούν μέρος της αξιολόγησης του μαθητή κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Όταν ο μαθητής ολοκληρώνει το διαγώνισμά του παραδίδει το γραπτό του και παραμένει στην αίθουσα έως ότου του επιτρέψει ο καθηγητής του να αποχωρήσει.

Το ΓΕΛ Αρναίας, στοχεύοντας στην καλύτερη προετοιμασία κυρίως των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, διοργανώνει συχνά δίωρες ή τρίωρες ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις προσομοίωσης.Η συμμετοχή σε αυτές είναι προαιρετική. Έχουν χαρακτήρα προϊδεασμού για τις συνθήκες των Πανελλαδικών εξετάσεων  και δεν συμμετέχουν στην διαμόρφωση του τελικού βαθμού των τετράμηνων. Σε περίπτωση που ο μαθητής δεν προτίθεται να συμμετέχει σε αυτές ή ολοκληρώνει την παράδοση του γραπτού του σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, παραμένει στην αίθουσα έως ο καθηγητής τού επιτρέψει να αποχωρήσει.Κατόπιν,  βρίσκεται υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης του σχολείου και δεν απομακρύνεται από αυτό, ειδάλλως παίρνει απουσία για τις ώρες που διαρκεί το διαγώνισμα και δεν παρευρίσκεται στην αίθουσα εξέτασης.

Τα γραπτά διαγωνίσματα (επαναληπτικά ή στο μάθημα της ημέρας) διεξάγονται την ημέρα που έχουν προγραμματιστεί.

Χρήση πολλώναιθουσών

Κατά τη διάρκεια της ημέρας και κατά την παρακολούθηση μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού γίνονται μετακινήσεις μαθητών σε διαφορετικές αίθουσες από αυτές του τμήματος γενικής παιδείας. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην καθαριότητα, την επιμέλεια του χώρου καθώς και στα προσωπικά αντικείμενα των μαθητών του εκάστοτε τμήματος.

Εκπαιδευτικές

/διδακτικές εκδρομές/

επισκέ-ψεις, περίπατοι

Κατά τους περιπάτους ή τις εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές οι μαθητές/τριες  παραμένουν στο χώρο της εκδρομής, βρίσκονται κοντά στους εκπαιδευτικούς, δεν απομακρύνονται χωρίς άδεια, ακολουθούν τις οδηγίες των τελευταίων  και σε καμία περίπτωση δεν προβαίνουν σε ενέργειες που φέρουν σε κίνδυνο τους ίδιους, τους συμμαθητές τους ή ολόκληρη την αποστολή.Οι μαθητές που συμμετέχουν σε περίπατο, μορφωτική επίσκεψη ή εκδρομή του Σχολείου τελούν υπό τη διαρκή εποπτεία των συνοδών καθηγητών που φέρουν από το νόμο τη σχετική ευθύνη. Κατά συνέπεια, και οι μαθητές στις περιπτώσεις αυτές φέρουν ιδιαίτερη ευθύνη για τη συμπεριφορά τους και κρίνονται αυστηρότατα. Κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών εκδρομών και επισκέψεων, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το πρόγραμμα και τις υποδείξεις του αρχηγού της επίσκεψης-εκδρομής  και των συνοδών καθηγητών. Ειδικά για τους περιπάτους, γίνεται καταγραφή παρουσιών των μαθητών πριν από τον περίπατο, κατά τη διάρκεια του περιπάτου, πριν από την αναχώρηση με προορισμό το σχολείο και πριν από την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο.

Σχολικοί αθλητικοί αγώνες

 

Οι αθλητικοί σχολικοί αγώνες διοργανώνονται κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος. Είναι ευνόητο λοιπόν ότι η παρουσία των μαθητών/τριών ως θεατές στους αγώνες προϋποθέτει την απουσία τους από το μάθημα.Σημειώνεται ότι δεν προβλέπεται από καμία νομοθεσία η συντονισμένη μεταφορά μαθητών ως θεατών, ωστόσο σε περίπτωση παρουσίας τους και εφόσον υπάρχει σχετική ενημέρωση συναίνεσης του γονέα-κηδεμόνα, η συμπεριφορά τους θα πρέπει να είναι άψογη και να συνάδει με την ευγενή άμιλλα και το πνεύμα του αθλητισμού ως στοιχείο πολιτισμού.

Παρουσία-συμπεριφορά  στο σχολικό χώρο

Όσον αφορά την παρουσία των μαθητών/τριών στο σχολικό χώρο αυτοί /αυτές θα πρέπει να κινούνται με προσοχή, χωρίς να τρέχουν, να σπρώχνουν ή να παρεμποδίζουν τους συμμαθητές/τριές τους.Η ανάπτυξη θετικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.Το Σχολείο επιδεικνύει μηδενική ανοχή σε φαινόμενα σχολικής βίας και εκφοβισμού με στόχο τη διατήρηση της πλήρους εξάλειψής τους όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια. Η απρεπής συμπεριφορά, η χειροδικία, η απειλή άσκησης βίας, η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες προς άλλους μαθητές/τριες ή καθηγητές/τριες καθώς και οι απρεπείς εκφράσεις και χειρονομίες, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως από τους αρμόδιους φορείς σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να διακινούν μέσα στους χώρους του Σχολείου διαφημιστικά ή άλλης φύσεως έντυπα μη εγκεκριμένα από το ΥΠΑΙΘΑ.

Συστήνεται να αποφεύγεται η κατοχή αντικειμένων μεγάλης αξίας ή μεγάλων χρηματικών ποσών για τα οποία την αποκλειστική ευθύνη φέρει ο κάτοχος μαθητής/τρια.

Το Σχολείο δεν φέρει καμιά ευθύνη για κάθε εξωσχολική δημόσια εκδήλωση ομάδας μαθητών Τμήματος ή Τάξης.

Εμφάνιση-αμφίεση μαθητών/τριών

Η εμφάνιση-αμφίεση των μαθητών μέσα στο Σχολείο αποτελεί εκδήλωση του δικαιώματος ανάδειξης της προσωπικότητάς τους και, κατά συνέπεια, ανήκει στο χώρο της προσωπικής τους ευθύνης. Η Διεύθυνση και γενικά το Σχολείο δεν έχει λόγο στην εμφάνιση των μαθητών παρά μόνο εάν αυτή απειλεί την ασφάλεια και την ακεραιότητά τους. Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει ωστόσο να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα και δεν καλλιεργούν κατάλληλο κλίμα για μάθηση.

Οι μαθητές/τριες υποχρεωτικά, στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, πρέπει να προσέρχονται με αθλητική περιβολή. Οι μαθητές/τριες που δεν θα φέρουν αθλητική περιβολή για οποιοδήποτε λόγο, εσκεμμένα και κατ’ επανάληψη, προκειμένου να αποφύγουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, δεν θα συμμετέχουν σ’ αυτό, θα τους καταλογίζεται απουσία, θα ενημερώνεται η Διεύθυνση του σχολείου, θα αποτελεί κριτήριο για την αξιολόγησή τους και θα λαμβάνουν γνώση οι κηδεμόνες τους, όπως προβλέπεται και από τη νομοθεσία.

Καθαριότητα Υγιεινή

Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μεριμνούν για την καθαριότητα του χώρου α) μαζεύοντας τυχόν απορρίμματα από την τάξη τους, β) διατηρώντας το θρανίο και τον γενικότερο εξοπλισμού του σχολείου καθαρό και επιμελημένο, γ) δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στους χώρους υγιεινής, δ) πλένοντας τα  χέρια τους με σαπούνι και κάνοντας χρήση των χαρτιών  μιας χρήσης, ε) χρησιμοποιώντας τους κάδους απορριμμάτων του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου στ) κάνοντας συνετή χρήση των ειδών υγιεινής. Σε καμία περίπτωση δεν συσσωρεύουν απορρίμματα στο ειδικό πλέγμα κάτω από τα θρανία τους ή σε άλλους χώρους όπως πίσω από τα σώματα καλοριφέρ.

Φαρμακείο

Στο σχολείο τηρείται φαρμακείο όπου οι μαθητές μπορούν να προμηθευτούν κάποιο αναλγητικό ή αντιπυρετικό σε επείγουσα περίπτωση. Στο φαρμακείο τηρείται λίστα των μαθητών/τριών που έχουν κάνει χρήση κάποιου φαρμάκου για να αποφεύγεται η κατάχρηση στη λήψη φαρμάκων. Επίσης το φαρμακείο διαθέτει συσκευή ανέπαφης θερμομέτρησης και πιεσόμετρο.

Υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου

Οι μαθητές/τριες σέβονται το σχολικό χώρο και τα υλικά που βρίσκονται σε αυτό: α) διατηρούν σε άριστη κατάσταση το θρανίο τους, β) διατηρούν τα βιβλία τους σε καλή κατάσταση μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς  και τα επιστρέφουν στο σχολείο για μελλοντική χρήση ή ανακύκλωση, γ) δεν χρησιμοποιούν τα σώματα καλοριφέρ ως καθίσματα καθώς υπάρχει κίνδυνος πτώσης των σωμάτων. Σε περίπτωση καταστροφής των υλικών του σχολείου (συμπεριλαμβανομένων των υλικών των εργαστηρίων και του αθλητικού υλικού) και όταν αυτή δεν οφείλεται σε φυσιολογική φθορά, πέραν των παιδαγωγικών μέτρων, οι υπεύθυνοι για τις φθορές ή το σύνολο των μαθητών του τμήματος επιβαρύνονται και οικονομικά την αντικατάσταση ή επισκευή του υλικού.

Μαθητικά Συμβούλια

Η διαδικασία ανάδειξης των μαθητικών συμβουλίων: α) εντάσσουν τον/την μαθητή/τριαστους δημοκρατικούς θεσμούς, β) τον/την καθιστούν υπεύθυνο/νη για την εκλογή των εκπροσώπων της μαθητικής κοινότητας επιλέγοντας βάση της υπευθυνότητας, της αξιοπιστίας, της προσφοράς, της αλληλεγγύης, των οργανωτικών ικανοτήτων καθώς και ικανοτήτων επικοινωνίας και χειρισμού καταστάσεων. Οι μαθητές/τριες πρέπει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά τη διαδικασία εκλογής των αντιπροσώπων τους διότι αυτοί θα τους εκπροσωπούν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στη διεύθυνση του σχολείου καθώς και σε συνεργαζόμενες υπηρεσίες και φορείς ενώ ταυτόχρονα θα καλούνται να αντιμετωπίζουν και να προτείνουν λύσεις για διάφορα θέματα που προκύπτουν.

Τα μαθητικά συμβούλια συνεργάζονται με το Σύλλογο Καθηγητών και μεταφέρουν τα αιτήματα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές τους. Αφού καταθέσουν συγκεκριμένα θέματα προς συζήτηση, ενημερώνουν έγκαιρα (τουλάχιστον από την προηγούμενη μέρα) τον υπεύθυνο καθηγητή  για την πρόθεσή τους για συνεδρίαση του τμήματος και σε συνεννόηση με το διδάσκοντα καθηγητή ορίζεται η ώρα της συνεδρίασης (συνήθως τελευταία διδακτική ώρα προγράμματος). Μετά το πέρας κάθε συνεδρίασης καταγράφουν και γνωστοποιούν γραπτά στον υπεύθυνο καθηγητή   τα αποτελέσματα της συνεδρίασης.

Εξωσχολικοί

Ως εξωσχολικοί ορίζονται τα άτομα τα οποία εισέρχονται στο σχολικό χώρο χωρίς συγκεκριμένο λόγο και χωρίς την άδεια του προσωπικού του σχολείου (αυτοί μπορεί να είναι και παλιοί μαθητές του σχολείου, ή μαθητές του γειτονικού σχολείου). Οι μαθητές/τριεςχρειάζεται να ενημερώνουν τη Διεύθυνση ή καθηγητές τους για την παρουσίαεξωσχολικών στο χώρο του σχολείου.

Ενημερώσεις - Ανακοινώσεις

Οι μαθητές/τριες:  α) ενημερώνονται από τα διάφορα έγγραφα στους πίνακες ανακοινώσεων (τον γενικό πίνακα ανακοινώσεων στο ισόγειο και τον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης τους), β) δεν παραλείπουν να δώσουν στους γονείς-κηδεμόνες τους τις  διάφορες γραπτές ανακοινώσεις ή έντυπα που δίνονται από το σχολείο για αυτούς, γ) οι κηδεμόνες και μόνο αυτοί ενημερώνονται  από τον υπεύθυνο καθηγητή για τη φοίτηση και τις απουσίες των μαθητών/τριών εκτός εάν αυτοί έχουν ενηλικιωθεί και έχει κατατεθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση από τον κηδεμόνα.

Γραφείο Διεύθυνσης/ Γραφείο Διδασκόντων

Σε καμία περίπτωση οι μαθητές/τριες δεν εισέρχονται στο γραφείο της Διεύθυνσης ή του Συλλόγου Διδασκόντων άσκοπα και μαζικά, παρά για συγκεκριμένο λόγο από τους εκπροσώπους τους, αφού πρώτα έχουν πάρει την άδεια να εισέλθουν χτυπώντας την πόρτα.

Εφαρμογή/Τήρη-

ση του Σχολικού Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας

Η μη τήρηση του πλαισίου εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου έχει επίπτωση στη διαγωγή του μαθητή, η οποία και αποτελεί μέτρο παιδαγωγικού χαρακτήρα, η οποία σύμφωνα με το άρθρο 32 ΦΕΚ Β΄ 2005 31-5-2019 ορίζεται όπως παρακάτω: α) «Εξαιρετική» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/τριας, όταν τηρεί απολύτως τους κανόνες της σχολικής ζωής, β) «Καλή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή του/της μαθητή/ τριας, όταν υπάρχουν παρεκκλίσεις από την τήρηση των κανόνων της σχολικής ζωής, «Μεμπτή» χαρακτηρίζεται η διαγωγή μαθητή/τριας όταν αυτός/ή αποκλίνει από την προσήκουσα διαγωγή σε βαθμό ανεπίτρεπτο, αλλά κρίνεται ότι είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης αυτής εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, δ) Όταν κρίνεται ότι η απόκλιση από την προσήκουσα διαγωγή δεν είναι δυνατόν να επανορθωθεί εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος, ο/η μαθητής/τρια υποχρεώνεται σε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, ώστε σε ένα νέο σχολικό περιβάλλον να δοθεί η ευχέρεια βελτίωσης της διαγωγής του/της.

Ειδικότερα, το πλήθος, η συχνότητα και η σοβαρότητα των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί καθορίζουν τη διαγωγή του/της μαθητή/τριας σύμφωνα με σχετική απόφαση του συλλόγου όπως προβλέπεται.

ΓΟΝΕΙΣ-ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ, ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Ρόλος/Συνεργα-

σία

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός  με κοινό σκοπό την ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών/τριων, την κοινωνικοποίησή τους και την εξέλιξή τους σε ενήλικες, ικανούς να αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία τη ζωή και με αποτελεσματικότητα τα προβλήματά της.

Επικοινωνία/

Ενημέρωση

Η τακτική επικοινωνία με το Σχολείο είναι απαραίτητη, για να βοηθηθεί το παιδί αποτελεσματικά στις δυσκολίες που ως έφηβος/η αντιμετωπίζει. Οι Γονείς/Κηδεμόνες πρέπει να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά το παιδί τους. Δεν πρέπει να παραβλέπουν ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο Σχολείο ενισχύεται και από τη θετική στάση τους προς αυτό και τον εκπαιδευτικό. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να αντιμετωπίζουν με τον ανάλογο σεβασμό τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους.

Οι Γονείς/Κηδεμόνες μπορούν να συναντήσουν τον διδάσκοντα Καθηγητή κάθε μαθήματοςτις ημέρες και ώρες που εκείνος είναι διαθέσιμος βάσει του ωρολογίου προγράμματοςκαι της διαθεσιμότητας κάθε εκπαιδευτικού όπως αυτή φαίνεται στην ιστοσελίδα του σχολείου. Το Σχολείο είναι ανοικτό συνεχώς στην κοινωνία και τους Γονείς.

Το σχολείο πρέπει να είναι ενημερωμένο για κάθε σοβαρό πρόβλημα, όχι μόνο του ίδιου του παιδιού αλλά και της οικογένειάς του, επειδή το παιδί επηρεάζεται απ’ αυτό. Για να δουλέψει σωστά ο εκπαιδευτικός πρέπει να ξέρει τι απασχολεί το παιδί, αλλά και ο γονιός θα καταλάβει καλύτερα το παιδί του συζητώντας με τον εκπαιδευτικό.

Ειδικότερα, τα προβλήματα υγείας πρέπει να είναι γνωστά στο σχολείο, διότι διαφορετικά είναι δυνατόν το παιδί να βρεθεί σε κίνδυνο και το σχολείο να μην μπορεί να βοηθήσει, επειδή δεν γνωρίζει. Τότε την ευθύνη φέρει εξ ολοκλήρου ο γονέας.

Το σχολείο επίσης πρέπει να είναι ενήμερο για την οικογενειακή κατάσταση του παιδιού. Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις μονογονεϊκών οικογενειών ο έχων την επιμέλεια γονέας θα πρέπει να προσκομίσει στη Διεύθυνση του σχολείου αντίγραφα επίσημων εγγράφων.

Τελικές επισημάνσεις

Το παρόν έγγραφο αναρτάται σε κάθε αίθουσα του σχολείου

Το έγγραφο των υποχρεώσεων των επιμελητών αναρτάται δίπλα από την κατάσταση των επιμελητών

Στο παρόν έγγραφο δεν θίγονται θέματα τα οποία ορίζονται σαφώς από την προβλεπόμενη νομοθεσία (Απουσίες, Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, Απαλλαγή από το μάθημα της Γυμναστικής (μερική ή ολική), Ποινές, Διαγωγή ως παιδαγωγικό μέτρο, έπαινοι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διδακτική επίσκεψη της Γ' Λυκείου σε επιλεγμένα τμήματα του Α.Π.Θ.

 Τη Δευτέρα 22 Απριλίου πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των τελειόφοιτων μαθητών μας και υποψήφιων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσ...