Σάββατο 21 Ιουνίου 2025

Ενημέρωση για εργαλεία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣυΕΠ)

Κοινοποίηση ενημερωτικού εγγράφου για τα εργαλεία  Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣυΕΠ)

Λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες των μαθητών και μαθητριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό, σας ενημερώνουμε για τους ακόλουθους ιστοτόπους του Εθνικού Οργανισμού Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.):

Α. Εθνική Πύλη Δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας https://e-stadiodromia.eoppep.gr/



Η Εθνική Πύλη Δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας απευθύνεται σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στον επαγγελματικό προσανατολισμό, παρέχοντάς τους δωρεάν έγκυρα εργαλεία και πηγές πληροφόρησης, ώστε οι μαθητές/τριες να λαμβάνουν αποφάσεις για τις σπουδές και τη σταδιοδρομία τους, όπως:

  •  Τεστ και ερωτηματολόγια επαγγελματικού προσανατολισμού, 
  •  Πληροφορίες για την εκπαίδευση/κατάρτιση και την αγορά εργασίας,
  •  Ενημέρωση για τη σημασία της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας-επαγγελματικού
  • προσανατολισμού (ΣυΕΠ),
  •  Εγχειρίδια ΣυΕΠ, (πχ. Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας),
  •  Εργαλεία αυτοβοήθειας με Βιωματικές Ασκήσεις Διαχείρισης Σταδιοδρομίας


Β. Εθνική Πύλη Europass https://europass.eoppep.gr/



Η Πύλη Europass απευθύνεται σε μαθητές/τριες, σπουδαστές/τριες, φοιτητές/τριες,
εκπαιδευτικούς, συμβούλους σταδιοδρομίας και γενικά πολίτες κάθε ηλικίας παρέχοντάς
τους πρόσβαση και υποστήριξη στη χρήση των δωρεάν ευρωπαϊκών εργαλείων διαχείρισης
της σταδιοδρομίας «Europass», όπως:
  • Το Προφίλ Europass
  • Το Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass
  • To έντυπο Κινητικότητα Europass

Τρίτη 17 Ιουνίου 2025

Ενδοσχολική επιμόρφωση

 Σήμερα Δευτέρα 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση ολοκληρώνοντας και φέτος τον κύκλο της  ενδοσχολικής επιμόρφωσης που προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία (Νόμος 4823-2021, Άρθρα 95 & 96). Βλ. εναρκτήρια σχολική επιμόρφωση https://gelarnaias.blogspot.com/2024/09/blog-post.html

Στην επιμόρφωση συμμετείχε το σύνολο των εκπαιδευτικών του Σ.Δ. του σχολείου μας.

Το πρώτο μέρος της επιμόρφωσης ανέλαβε ο Διευθυντής του σχολείου μας κ. Τσιλιβερδής Δημήτριος,  φιλόλογος και πιστοποιημένος επιμορφωτής Β' του ΙΕΠ, με βαθιά παιδαγωγική κατάρτιση, ο οποίος προσέγγισε με σαφήνεια και επιστημονική τεκμηρίωση ένα ευρύ φάσμα θεμάτων. Συγκεκριμένα, έγινε αναφορά σε σύγχρονες θεωρίες και μοντέλα μάθησης καθώς και σε μοντέλα διδασκαλίας που ενισχύουν τη διαφοροποίηση και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Εξετάστηκαν, επίσης, τεχνικές ομαδοσυνεργατικής μάθησης, η πυραμίδα μάθησης, αλλά και πρακτικές αντιμετώπισης κρίσεων στη σχολική τάξη, με ιδιαίτερη έμφαση σε μοντέλα πειθαρχίας που προάγουν τη θετική παιδαγωγική σχέση. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη δυναμική αξιοποίηση της τεχνολογίας ως εργαλείου ενίσχυσης της διδασκαλίας. 




Στο δεύτερο μέρος της επιμορφωτικής συνάντησης η κ. Λέττα Ελένη, εκπαιδευτικός πληροφορικής του σχολείου παρουσίασε το ψηφιακό περιβάλλον μάθησης LAMS μέσα από το οποίο μπορούν να αναπτυχθούν διδακτικά σενάρια και ακολουθίες δραστηριοτήτων χρησιμοποιώντας πλήθος προσφερόμενων εργαλείων και παιδαγωγικών τεχνικών. Παράλληλα παρουσίασε εν συντομία το αντίστοιχο περιβάλλον ανάπτυξης του ΠΣΔ και το περιβάλλον της διεθνούς κοινότητας LAMS.


Οι σύγχρονες επιμορφωτικές συναντήσεις συνδυάστηκαν με ασύγχρονη μελέτη υλικού (βιβλιογραφία, μελέτες περίπτωσης, πρακτικές ασκήσεις).

Οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις αποσκοπούν στην επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, στην αλληλεπίδραση και επικοινωνία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και στην παροχή πολύτιμων εφοδίων για την ανάπτυξη και βελτίωση της μαθησιακής και παιδαγωγικής διαδικασίας.


 

 

Παρασκευή 30 Μαΐου 2025

Κλήρωση ψηφιακών βοηθών Alexa στους συμμετέχοντες στην έρευνα Pisa

 Την Πέμπτη στις 29 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η κλήρωση των ψηφιακών βοηθών Alexa στους μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν στη διεθνή έρευνα PISA.


Οι τυχεροί/τυχερές μαθητές/τριες που κληρώθηκαν είναι:

Τζιότζιου Αγγελική

Καραντώνας Αθανάσιος

Παπαδημητρίου Αθανάσιος

Τους ευχόμαστε να χαρούνε το δώρο τους!

Δευτέρα 26 Μαΐου 2025

Αποτελέσματα έρευνας για το κάπνισμα Ετήσια δράση - Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας

 Το τελευταίο μέρος της ετήσιας προγραμματισμένης δράσης στη θεματική εθελοντισμός στον τομέα της υγείας - αντικαπνιστική εκστρατεία, είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που έγινε σε μαθητές/μαθήτριες και γονείς μαθητών.

Οι απαντήσεις της έρευνας συζητήθηκαν με τους μαθητές/τις μαθήτριες και τους/τις οδήγησαν σε συμπεράσματα και αποφασεις!

Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Γνωρίζεις ότι:. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Καπνίζεις;. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Αν ναι, σε ποια ηλικία ξεκίνησες το κάπνισμα;. Αριθμός απαντήσεων: 6 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Εάν ναι, γιατί ξεκίνησες το κάπνισμα;. Αριθμός απαντήσεων: 6 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Επίλεξε ποιες από τις παρακάτω ουσίες που εμπεριέχονται στα τσιγάρα γνώριζες, όσον αφορά τη γενικότερη χρήση τους. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Πιστεύω ότι το ατμίζον τσιγάρο είναι αβλαβές. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Η μυρωδιά του καιόμενου καπνού μου δημιουργεί άσχημη διάθεση και τάση για εμετό. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Με ενοχλεί να συνευρίσκομαι με καπνιστές. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.


Γράφημα απάντησης φορμών. Τίτλος ερωτήματος: Μετά από τη συμπλήρωση αυτού του ερωτηματολογίου προβληματίζομαι και θα αναθεωρήσω τις μη αρνητικές απόψεις μου για το κάπνισμα.. Αριθμός απαντήσεων: 29 απαντήσεις.














Λόγια για Σκέψη και Δρόμο: Από τον Διευθυντή προς την Κοινότητα του Σχολείου μας

  Μιλώντας με Καρδιά και Νου: Το Αντίο μιας Σχολικής Χρονιάς Αγαπητοί γονείς, εκλεκτοί συνάδελφοι, αγαπητά μας παιδιά,  Ολοκληρώσαμε φέτος μ...