Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Διδακτική επίσκεψη Πάρκο Αριστοτέλη, Σιδηροκαύσια, Ολυμπιάδα - Αρχαία Στάγειρα

  Στο πλαίσιο του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών του Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου, πραγματοποιήθηκε διαθεματική διδακτική επίσκεψη, με υπεύθυνη την φιλόλογο κ.Μαδεντσίδου Αλεξάνδρα και συνοδό την θεολόγο κ.Λαλιώτου Λυδία, στο Πάρκο του Αριστοτέλη στα Στάγειρα. Εκεί οι μαθητές/ιες ήρθαν σε επαφή με πρωτότυπες διαδραστικές κατασκευές, τοποθετημένες στο Πάρκο από το 2003, βασισμένες σε θεωρίες του Αριστοτέλη σχετικές με τους φυσικούς νόμους που διέπουν το σύμπαν. Στόχος ήταν να έρθουν σε επαφή με την ορθολογιστική, θετικιστική σκέψη του Σταγειρίτη φιλοσόφου και να αντιληφθούν τη διαχρονική εφαρμογή της φιλοσοφικής του σκέψης στην πράξη.





Παράλληλα, επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται στην απέναντι πλαγιά, σε απόσταση λίγων μέτρων, όπου βρίσκεται οθωμανικό λουτρό και μουσουλμανικό τζαμί, όπου έλαβαν πληροφορίες από τον αρχαιολόγο της 10ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, κ.Γουματιανό, όχι μόνο για τα παραπάνω μνημεία, αλλά και για την ευρύτερη ιστορία της περιοχής των Σιδηροκαυσίων, που άνθισε από τον 9ο-17ο αιώνα μ.Χ.









Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τα Αρχαία Στάγειρα, γενέτειρα του Αριστοτέλη, στην περιοχή της Ολυμπιάδας, όπου ήρθαν σε επαφή με την αρχιτεκτονική της αρχαίας πόλης, τη βιοποικιλότητα της εποχής του Αριστοτέλη, που εμφανίζει διαχρονική παρουσία μέχρι και σήμερα. Επίσης, έλαβαν και σημαντικές πληροφορίες για τη γενέτειρα του μεγάλου φιλοσόφου και την ιστορία της από τον αρχαιολόγο της 10
ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, κ.Παπαστάθη, ο οποίος τους μύησε στη φιλοσοφική σκέψη του Αριστοτέλη δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του. 
    
                                       




Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές/ιες έμειναν έκπληκτοι από το μοναδικής ομορφιάς φυσικό περιβάλλον του τόπου.











Χαρακτηριστικές είναι κάποιες από τις εντυπώσεις που ανώνυμα καταγράφηκαν από τους ίδιους στο πλαίσιο του καταιγισμού ιδεών, προκειμένου για τη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των διδακτικών στόχων.

«Μέσα από τη χθεσινή εμπειρία αποκόμισα πολλές πληροφορίες και νέες εμπειρίες, που δεν θα είχα τη δυνατότητα να έρθω σε επαφή… Ήρθαμε σε επαφή με βιωματικές εμπειρίες»

«Η θέα ήταν καταπληκτική. Και μόνο που βλέπαμε τη θάλασσα ηρεμούσαμε… Επίσης, κατάλαβα τι ωραία αξιοθέατα έχουμε στην περιοχή και δεν το ξέραμε!... Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξαναπάω!»

«Η εμπειρία ήταν φανταστική. Αυτό που συγκράτησα πιο πολύ είναι ότι λειτουργούσαμε σαν ομάδα και όχι ο καθένας ξεχωριστά.»

«Η εμπειρία μου από τη χθεσινή εκδρομή μπορεί αδιαμφισβήτητα  να χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερη, διότι, μέσα από τη διαδρομή που ακολουθήσαμε και τα αξιοθέατα που είδαμε, γνωρίσαμε καλύτερα τον πολιτισμό του τόπου μας.» 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Ουρανούπολη - Μονή Ζυγού


Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, οι μαθητές/ιες της Γ΄ Λυκείου, του τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών, με υπεύθυνη την φιλόλογο κ. Μαδεντσίδου και συνοδό τον Υποδιευθυντή κ. Κυριαφίνη, επισκέφτηκαν την Ουρανούπολη, ένα από τα μικρασιατικά χωριά του Δήμου Αριστοτέλη. Με τη φιλόξενη υποδοχή των κατοίκων και την ευγενική στήριξη της 10ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη Μονή Ζυγού, που χρονολογείται από τον 10ο μ.Χ. αιώνα.  Στο μοναδικό αυτό επισκέψιμο μοναστήρι εκτός των συνόρων του Αγίου Όρους, είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο και στο Καθολικό της Μονής, με την πολύτιμη συνδρομή του κ.Λεμονιάδη Ιωσήφ, κατοίκου της περιοχής.












Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τον Πύργο της Ουρανούπολης, που χρονολογείται από τον 14ο μ.Χ. αιώνα και από το 1926 κατοικήθηκε από το ζευγάρι Joice και Sydney Lock, γνωστό για την ανθρωπιστική του προσφορά στους κατοίκους του χωριού.  Μετά και από σχετική άδεια της 10ης Εφορείας Αρχαιοτήτων οι μαθητές/ιες περιηγήθηκαν στους χώρους του Πύργου, γνώρισαν την ιστορία του και απόλαυσαν την εξαιρετική θέα.











Τέλος, δέχτηκαν την ένθερμη υποδοχή της Προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου, κ.Αδαμοπούλου Στάθας, η οποία τους υποδέχτηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου και αναφέρθηκε στην ιστορία των προσφύγων, τις παραδόσεις τους και την πολύτιμη προσφορά τους στον τόπο.













Οι μαθητές/ιες κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια της Μ.Ασίας, αφιερωμένα στον προσφυγικό πληθυσμό, που συνέδεσε τη μοίρα του με την μοίρα όλων των Ελλήνων, από το 1922, έως και σήμερα.






































Διδακτική επίσκεψη Πάρκο Αριστοτέλη, Αρχαία Άκανθος - Νεκροταφεία

  Τη Δευτέρα 11 Απριλίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του προγράμματος «Αριστοτέλης και θετικές επιστήμες» . Το συντονισμό της επίσκεψης είχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Γιαννούση μαθηματικός, κ. Μπίνιος φυσικός και κ. Μαλανδρή βιολόγος. Στην εκδρομή συμμετείχαν μαθήτριες/τές της Γ΄ Λυκείου των ομάδων προσανατολισμού Θετικών σπουδών και Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής. Οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές επισκέφτηκαν το θεματικό πάρκο  στο άλσος Αριστοτέλη στα Στάγειρα στο οποίο, πειραματίστηκαν με όλα τα διαδραστικά όργανα που λειτουργούν βάσει των νόμων της Φυσικής όπως τους περιέγραψε ο Αριστοτέλης.

Επίσης είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν ένα από τα ομορφότερα δάση της Ελλάδας, το Στρατονικό όρος, στο οποίο ο Αριστοτέλης είχε κάνει καταγραφή της πλούσιας χλωρίδας θέτοντας τις βάσεις για τη Βοτανική. Έτσι οι μαθητές μας κατάφεραν να επαληθεύσουν πληροφορίες που είχαν εκ των προτέρων συλλέξει μέσω βιβλιογραφίας και διαδικτύου σχετικές με τη Φυσική, τη Βιολογία και τα Μαθηματικά.

    Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο εξαιρετικά ενδιαφέρον αρχαίο νεκροταφείο της Ακάνθου στην πόλη της Ιερισσού. Κάποιοι από τους τάφους χρονολογούνται στα χρόνια που έζησε ο Αριστοτέλης. Στο συγκεκριμένο χώρο ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν για τα ευρήματα  από την αρχαιολόγο κα. Ολυμπία Νασιώκα, την οποία ευχαριστούμε πολύ!

Οι εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις αποτελούν συμπληρωματική βιωματική μαθησιακή διαδικασία στην οποία εμπλέκονται ενεργά οι μαθητές/τριες , δέχονται, επεξεργάζονται πληροφορίες σε διαφορετική μορφή απ’ ότι μέσα στην τάξη. Συμμετέχουν έτσι στη διαδικασία της διερευνητικής μάθησης ενώ καλλιεργείται η δημιουργική σκέψη και η μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων.









  

Ενδοσχολική επιμόρφωση

 Σήμερα Δευτέρα 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση ολοκληρώνοντας και φέτος τον κύκλο της  ενδοσχολικής επιμόρφωσης που προβ...