Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Διδακτική επίσκεψη Πάρκο Αριστοτέλη, Σιδηροκαύσια, Ολυμπιάδα - Αρχαία Στάγειρα

  Στο πλαίσιο του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών του Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου, πραγματοποιήθηκε διαθεματική διδακτική επίσκεψη, με υπεύθυνη την φιλόλογο κ.Μαδεντσίδου Αλεξάνδρα και συνοδό την θεολόγο κ.Λαλιώτου Λυδία, στο Πάρκο του Αριστοτέλη στα Στάγειρα. Εκεί οι μαθητές/ιες ήρθαν σε επαφή με πρωτότυπες διαδραστικές κατασκευές, τοποθετημένες στο Πάρκο από το 2003, βασισμένες σε θεωρίες του Αριστοτέλη σχετικές με τους φυσικούς νόμους που διέπουν το σύμπαν. Στόχος ήταν να έρθουν σε επαφή με την ορθολογιστική, θετικιστική σκέψη του Σταγειρίτη φιλοσόφου και να αντιληφθούν τη διαχρονική εφαρμογή της φιλοσοφικής του σκέψης στην πράξη.





Παράλληλα, επισκέφτηκαν τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται στην απέναντι πλαγιά, σε απόσταση λίγων μέτρων, όπου βρίσκεται οθωμανικό λουτρό και μουσουλμανικό τζαμί, όπου έλαβαν πληροφορίες από τον αρχαιολόγο της 10ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, κ.Γουματιανό, όχι μόνο για τα παραπάνω μνημεία, αλλά και για την ευρύτερη ιστορία της περιοχής των Σιδηροκαυσίων, που άνθισε από τον 9ο-17ο αιώνα μ.Χ.









Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τα Αρχαία Στάγειρα, γενέτειρα του Αριστοτέλη, στην περιοχή της Ολυμπιάδας, όπου ήρθαν σε επαφή με την αρχιτεκτονική της αρχαίας πόλης, τη βιοποικιλότητα της εποχής του Αριστοτέλη, που εμφανίζει διαχρονική παρουσία μέχρι και σήμερα. Επίσης, έλαβαν και σημαντικές πληροφορίες για τη γενέτειρα του μεγάλου φιλοσόφου και την ιστορία της από τον αρχαιολόγο της 10
ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, κ.Παπαστάθη, ο οποίος τους μύησε στη φιλοσοφική σκέψη του Αριστοτέλη δίνοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του. 
    
                                       




Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές/ιες έμειναν έκπληκτοι από το μοναδικής ομορφιάς φυσικό περιβάλλον του τόπου.











Χαρακτηριστικές είναι κάποιες από τις εντυπώσεις που ανώνυμα καταγράφηκαν από τους ίδιους στο πλαίσιο του καταιγισμού ιδεών, προκειμένου για τη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των διδακτικών στόχων.

«Μέσα από τη χθεσινή εμπειρία αποκόμισα πολλές πληροφορίες και νέες εμπειρίες, που δεν θα είχα τη δυνατότητα να έρθω σε επαφή… Ήρθαμε σε επαφή με βιωματικές εμπειρίες»

«Η θέα ήταν καταπληκτική. Και μόνο που βλέπαμε τη θάλασσα ηρεμούσαμε… Επίσης, κατάλαβα τι ωραία αξιοθέατα έχουμε στην περιοχή και δεν το ξέραμε!... Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξαναπάω!»

«Η εμπειρία ήταν φανταστική. Αυτό που συγκράτησα πιο πολύ είναι ότι λειτουργούσαμε σαν ομάδα και όχι ο καθένας ξεχωριστά.»

«Η εμπειρία μου από τη χθεσινή εκδρομή μπορεί αδιαμφισβήτητα  να χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερη, διότι, μέσα από τη διαδρομή που ακολουθήσαμε και τα αξιοθέατα που είδαμε, γνωρίσαμε καλύτερα τον πολιτισμό του τόπου μας.» 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη Ουρανούπολη - Μονή Ζυγού


Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, οι μαθητές/ιες της Γ΄ Λυκείου, του τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών, με υπεύθυνη την φιλόλογο κ. Μαδεντσίδου και συνοδό τον Υποδιευθυντή κ. Κυριαφίνη, επισκέφτηκαν την Ουρανούπολη, ένα από τα μικρασιατικά χωριά του Δήμου Αριστοτέλη. Με τη φιλόξενη υποδοχή των κατοίκων και την ευγενική στήριξη της 10ης Εφορείας Αρχαιοτήτων, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη Μονή Ζυγού, που χρονολογείται από τον 10ο μ.Χ. αιώνα.  Στο μοναδικό αυτό επισκέψιμο μοναστήρι εκτός των συνόρων του Αγίου Όρους, είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο και στο Καθολικό της Μονής, με την πολύτιμη συνδρομή του κ.Λεμονιάδη Ιωσήφ, κατοίκου της περιοχής.












Στη συνέχεια επισκέφτηκαν τον Πύργο της Ουρανούπολης, που χρονολογείται από τον 14ο μ.Χ. αιώνα και από το 1926 κατοικήθηκε από το ζευγάρι Joice και Sydney Lock, γνωστό για την ανθρωπιστική του προσφορά στους κατοίκους του χωριού.  Μετά και από σχετική άδεια της 10ης Εφορείας Αρχαιοτήτων οι μαθητές/ιες περιηγήθηκαν στους χώρους του Πύργου, γνώρισαν την ιστορία του και απόλαυσαν την εξαιρετική θέα.











Τέλος, δέχτηκαν την ένθερμη υποδοχή της Προέδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου, κ.Αδαμοπούλου Στάθας, η οποία τους υποδέχτηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου και αναφέρθηκε στην ιστορία των προσφύγων, τις παραδόσεις τους και την πολύτιμη προσφορά τους στον τόπο.













Οι μαθητές/ιες κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια της Μ.Ασίας, αφιερωμένα στον προσφυγικό πληθυσμό, που συνέδεσε τη μοίρα του με την μοίρα όλων των Ελλήνων, από το 1922, έως και σήμερα.






































Διδακτική επίσκεψη Πάρκο Αριστοτέλη, Αρχαία Άκανθος - Νεκροταφεία

  Τη Δευτέρα 11 Απριλίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του προγράμματος «Αριστοτέλης και θετικές επιστήμες» . Το συντονισμό της επίσκεψης είχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Γιαννούση μαθηματικός, κ. Μπίνιος φυσικός και κ. Μαλανδρή βιολόγος. Στην εκδρομή συμμετείχαν μαθήτριες/τές της Γ΄ Λυκείου των ομάδων προσανατολισμού Θετικών σπουδών και Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής. Οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές επισκέφτηκαν το θεματικό πάρκο  στο άλσος Αριστοτέλη στα Στάγειρα στο οποίο, πειραματίστηκαν με όλα τα διαδραστικά όργανα που λειτουργούν βάσει των νόμων της Φυσικής όπως τους περιέγραψε ο Αριστοτέλης.

Επίσης είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν ένα από τα ομορφότερα δάση της Ελλάδας, το Στρατονικό όρος, στο οποίο ο Αριστοτέλης είχε κάνει καταγραφή της πλούσιας χλωρίδας θέτοντας τις βάσεις για τη Βοτανική. Έτσι οι μαθητές μας κατάφεραν να επαληθεύσουν πληροφορίες που είχαν εκ των προτέρων συλλέξει μέσω βιβλιογραφίας και διαδικτύου σχετικές με τη Φυσική, τη Βιολογία και τα Μαθηματικά.

    Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο εξαιρετικά ενδιαφέρον αρχαίο νεκροταφείο της Ακάνθου στην πόλη της Ιερισσού. Κάποιοι από τους τάφους χρονολογούνται στα χρόνια που έζησε ο Αριστοτέλης. Στο συγκεκριμένο χώρο ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν για τα ευρήματα  από την αρχαιολόγο κα. Ολυμπία Νασιώκα, την οποία ευχαριστούμε πολύ!

Οι εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις αποτελούν συμπληρωματική βιωματική μαθησιακή διαδικασία στην οποία εμπλέκονται ενεργά οι μαθητές/τριες , δέχονται, επεξεργάζονται πληροφορίες σε διαφορετική μορφή απ’ ότι μέσα στην τάξη. Συμμετέχουν έτσι στη διαδικασία της διερευνητικής μάθησης ενώ καλλιεργείται η δημιουργική σκέψη και η μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων.









  

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Διαγωνισμός Επιχειρηματολογίας - Αντιλογίας

 

Συμμετοχή της Ομάδας Λόγου Αντιλόγου του σχολείου μας στους 6ους Αγώνες Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας ΓΕ.Λ. Κεντρικής Μακεδονίας

 

Το Σάββατο 9 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν, διαδικτυακά λόγω των συνθηκών, οι 6οιΑγώνες Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας ΓΕ.Λ. Κεντρικής Μακεδονίας, στους οποίους συμμετείχε και η Ομάδα του σχολείου μας.

Η διοργάνωση των Αγώνων και η συμμετοχή σε αυτούς κρίνεται σημαντική, καθώςη σχολική γνώση,που αποκτούν τα παιδιά στο σχολείο, προσλαμβάνει πρόσθετη διδακτική και παιδαγωγική αξία αφού συμπληρώνεται και ενισχύεται με ουσιαστικό και βιωματικό τρόπο.

Ειδικότερα οι Αγώνες Επιχειρηματολογίας, όσον αφορά τις μαθήτριες και μαθητές, αποσκοπούν:

  • ·      στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης
  • ·      στην άσκησή τους στον προσχεδιασμένο προφορικό λόγο και στην αναβάθμιση της ετοιμότητάς τους στην παραγωγή προφορικού λόγου
  • ·      στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας στο πλαίσιο ομάδας
  • ·      στην ενθάρρυνση της διασχολικής άμιλλας
  • ·      στην ανάδειξη του λόγου και αντιλόγου, με τεκμηριωμένο τρόπο, με επιχειρήματα
  • ·      στην εξοικείωσή τους με τις αξίες, αρχές και κανόνες του δημοκρατικού διαλόγου
  • ·      στην ενθάρρυνσή τους για προβληματισμό σε θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος
  • ·      στην ενίσχυση της «πολιτειότητάς»τους δηλαδή στη διαμόρφωσή τους ως αυριανών συνειδητοποιημένων και ενεργών πολιτών.

 

Η ομάδα μας προετοιμάστηκε, μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και της πίεσης για την ολοκλήρωση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης. Αυτές οι δυσκολίες ξεπεράστηκαν μέσα από το πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας που υπήρξε από τη Διεύθυνση και τους Εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

Την ευθύνη για το συντονισμό και την προετοιμασία της Ομάδας είχαν οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου:

Κυριαφίνης Μιχάλης, Κοινωνιολόγος και Νένου Ελένη, Φιλόλογος.

Την ομάδα μας αποτέλεσαν οι:

  • ·      Κουμαντσιώτη Ευδοκία, μαθήτρια του Α2
  • ·      ΜαρκογιάννηΧάϊδω, μαθήτρια του Α2
  • ·      Μαχαιράς Θάνος, μαθητής του Α2
  • ·      Μπουζιά Κωνσταντίνα, μαθήτρια του Α2
  • ·      Χαλκιά Ευβούλη – Ευτυχία, μαθήτρια του Α3    ως βασικά μέλη της Ομάδας 

και οι

  • ·      Σαμάρας Θεοχάρης, μαθητής του Α3
  • ·      Τουπλικιώτη Μαρία, μαθήτρια του Α3 ως αναπληρωματικά μέλη της Ομάδας.

Η Ομάδα μας συμμετείχε στους Αγώνες με τις επωνυμίες:

«Οι απόψεις διίστανται» και

«Οι Λογοπαιχνιδάτορες»

 

Η παρουσία της Ομάδας μας ήταν εξαιρετική.

Στον 1ο γύρο αντιμετώπισε την Ομάδα του Αρσάκειου Λυκείου Θεσσαλονίκης.

Το θέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι δύο ομάδες ήταν:

«Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης συμβάλλουν στη βελτίωση των ανθρώπινων σχέσεων».

 

Στον 2ο γύρο η Ομάδα του σχολείου μας αντιμετώπισε την Ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης.

Το θέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι δύο ομάδες ήταν:

«Η ελευθερία του λόγου πρέπει να είναι απεριόριστη».

 

Για την ιστορία να αναφερθεί πως, στον τελικό των Αγώνων διαγωνίστηκαν η Ομάδα

του 1ο ΓΕ.Λ Αλεξάνδρειας με την Ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη που αναδείχτηκε και νικήτρια των Αγώνων.

Τοθέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι δύο ομάδες ήταν:

«Μόνο η πολύωρη μελέτη εξασφαλίζει την επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις».

Τα θέματα, όπως γίνεται αντιληπτό, αφορούν ζητήματα που, εκτός από το ευρύτερο κοινωνικό τους χαρακτήρα, «αγγίζουν» τους προβληματισμούς και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Αυτό αναδεικνύει και τη χρησιμότητα των Αγώνων καθώς δίνεται στους συμμετέχοντες το ερέθισμα και η δυνατότητα για σφαιρική και κριτική προσέγγιση των ζητημάτων.

Στους Αγώνες συμμετείχαν ως κριτές, οι Εκπαιδευτικοί Κυριαφίνης Μιχάλης, Νένου Ελένη καιΛάσκη Χριστίνα.

Αξίζει να σημειωθεί πως, κατά την περίοδο της προετοιμασίας συμμετείχαν και άλλα παιδιά, εκτός αυτών που επελέγησαν. Η συμβολή τους στην επαρκή και ουσιαστική προετοιμασία της Ομάδας που τελικά συμμετείχε στους Αγώνες και εκπροσώπησε το σχολείο μας,υπήρξε πολύ σημαντική!

Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους!


                                                    








Ενδοσχολική επιμόρφωση

 Σήμερα Δευτέρα 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση ολοκληρώνοντας και φέτος τον κύκλο της  ενδοσχολικής επιμόρφωσης που προβ...