Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023

Γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου διοργανώθηκε στο σχολείο μας εορταστική εκδήλωση μνήμης και τιμής για τους αγωνιστές της ελληνικής αντίστασης στον κατακτητή. 

Της γιορτής προηγήθηκε η ανακοίνωση της σημαιοφόρου και των παραστατών, ενώ απονεμήθηκαν τα αριστεία και τα βραβεία των αριστούχων μαθητών και μαθητριών του σχολικού έτους 2022-2023 από τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Καθηγητών του Λυκείου.





Ακολούθησε η γιορτή. Η άρτια διοργάνωσή της με πλούσιο υλικό και με μια εξαιρετική ομάδα συμμετεχόντων μαθητών και μαθητριών μας μετέφερε στα ιστορικά γεγονότα της εποχής και ταυτόχρονα μας συγκίνησε με τις μελωδίες και τα τραγούδια που υμνούν τον ηρωισμό και την τόλμη των αγωνιστών.









Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες, στο εξαιρετικό μουσικό σχήμα που συνόδευσε όλα τα δρώμενα της γιορτής και κυρίως στις συντονίστριες καθηγήτριες κ. Καλαϊτζή Γεωργία και κ. Παπαγιαννάκη Άννα.

                                    





Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023

Δράση στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού


 Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ξεκίνησε φέτος το Σάββατο 7 Οκτωβρίου. 

Στόχος της πρωτοβουλίας της Εβδομάδας Προγραμματισμού είναι να ενθαρρύνει τους νέους να μυηθούν στον προγραμματισμό με απλές διαδικασίες και δραστηριότητες και να τους προτρέψει να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στους τομείς των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).

Σημαντικός επίσης στόχος είναι να γίνει αντιληπτό ότι ο προγραμματισμός και η αλγοριθμική σκέψη έχουν άμεση σχέση με την καθημερινότητά μας ενώ η εξοικείωση με την αλγοριθμική σκέψη επίλυσης προβλημάτων είναι σημαντική καθώς συμβάλει στη δόμηση και στην απλούστευση της επίλυσης των υπολογιστικών προβλημάτων με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι.

Τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου έλαβε χώρα η πραγματοποίηση της δικής μας δράσης σε μαθητές/τριες της Β' τάξης. Η δράση αναμένεται να επαναληφθεί και σε άλλα τμήματα εντός και εκτός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος. 

Η δράση του σχολείου μας καταχωρήθηκε στον επίσημο ιστότοπο της διοργάνωσης. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: https://codeweek.eu/view/541886/h-tekhni-kai-i-domi-epanalipsis 

Το σχέδιο μαθήματος της δράσης εδώ: https://eclass11.sch.gr/modules/document/file.php/4953010227/%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A3%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%BF%20%CE%95%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%20-%20%CE%95%CE%B2%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%B4%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%9A%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1.pdf 

Συνοδευτικό υλικό παρουσίασης εδώ: https://drive.google.com/file/d/1VSbwjRfxTuWxcW8F2JJhjfysS5Z-pabF/view?usp=sharing 

Έχει σχέση η Σπουδή Χρώματος του Βασίλι Καντίνσκυ με τη δομή επανάληψης; Όχι; Μα τί σχέση έχει η τέχνη με την πληροφορική; Κι όμως γύρω μας είναι πολλά αυτά που μπορούμε να τα αποδομήσουμε, να τα μελετήσουμε αφαιρετικά και να τα περιγράψουμε χρησιμοποιώντας τη δομημένη αλγοριθμική σκέψη! Τον δομημένο προγραμματισμό τον ζούμε!

◔◔Οι μαθητές/τριες αναμένεται:

  • Να κατανοήσουν τη δομή επανάληψης
  • Να διασαφηνίσουν τη διαφορά επανάληψης γνωστού και άγνωστου πλήθους επαναλήψεων
  • Να αποκτήσουν τη δεξιότητα να αποσπούν τις λογικές προτάσεις από μια δομή επανάληψης της καθημερινότητας και να προσδιορίσουν την αλήθεια ή το ψεύδος της
  • Να εξοικειωθούν με τη διαγραμματική αναπαράσταση αλγορίθμου (λογικό διάγραμμα ροής)
  • Να γνωρίσουν τη Ρωσική Πρωτοπορία μέσα από το καλλιτεχνικό κίνημα -ομάδα Γαλάζιος Καβαλάρης
  • Να δημιουργήσουν ένα εικαστικό έργο
Παρουσίαση και αναστοχασμός


Επαναληπτικές Διαδικασίες στην καθημερινότητα - Προσδιορισμός της λογικής πρότασης - συνθήκης





Δημιουργία - Κωδικοποίηση - Αποκωδικοποίηση οδηγιών Πώς να φτιάξετε ένα έργο τέχνης
  • Πώς κωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες την επανάληψη στο έργο του Καντίνσκυ (αλγόριθμος σε αριθμημένα βήματα);
  • Πώς αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες τις οδηγίες  από τη συνεργαζόμενη ομάδα;



Φραστική αναπαράσταση αλγορίθμου - Παραγωγή έργου









Δημιουργός και υπεύθυνη συντονισμού της δράσης η κ. Λέττα Ελένη καθηγήτρια πληροφορικής. 

Περισσότερα για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού εδώ: https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/eu-code-week 

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023

Αφιέρωμα και εικαστικές δημιουργίες με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

 Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας για την Ψυχική Υγεία και σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ,  από την Τρίτη 17 έως την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου αφιερώθηκαν 2 έως 4 ώρες σε κάθε τμήμα γενικής παιδείας με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου σε θέματα ψυχικής υγείας. 

Η ψυχική υγεία είναι ανθρώπινο δικαίωμα και η ευαισθητοποίηση των νέων συμβάλλει στη διάλυση του κοινωνικού στιγματισμού γύρω από τα ψυχικά προβλήματα και ενθαρρύνει τον διάλογο και τη στήριξη.

Καλή ψυχική υγεία σημαίνει όχι μόνο απουσία ψυχικών διαταραχών, αλλά και ικανότητα να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις,  να αντλούμε εσωτερική δύναμη για να αντιμετωπίζουμε διάφορες καταστάσεις και να στηρίζουμε τον συνάνθρωπό μας. Να αποτελούμε εν ολίγοις ωφέλιμα και ενεργά μέλη της κοινωνίας προσφέροντας στον εαυτό μας και στους γύρω μας, να διοχετεύουμε θετική ενέργεια, να χαιρόμαστε την καθημερινότητά μας, να προσπαθούμε να ζούμε αρμονικά και ισορροπημένα.

Την επιμέλεια και τον συντονισμό των δράσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ανά τμήμα γενικής παιδείας είχε η κ. Λαλιώτου Λυδία, Θεολόγος. Κατά τη διάρκεια των δράσεων τα παιδιά προσδιόρισαν σχετικές έννοιες, συζήτησαν, διερωτήθηκαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα τα οποία εξέφρασαν εικαστικά με όμορφες και ελπιδοφόρες δημιουργίες.

Μέσα από τη δράση αναδείχτηκαν και ιδιαίτερα εξέχοντα καλλιτεχνικά ταλέντα!

Όλα τα έργα που δημιουργήθηκαν μπορείτε να τα δείτε εδώ:

https://photos.app.goo.gl/L3q9DEQ1aPHTvayB9

Τα παιδιά στο έργο...




Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023

Ευχαριστήρια επιστολή για τη φιλανθρωπική δράση της σχολικής μας κοινότητας

 







Εκδήλωση στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Επανεκκίνησης Καρδιάς

 Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Επανεκκίνησης Καρδιάς η οποία έχει καθιερωθεί από το 2012 στις 16 Οκτωβρίου με σχετικό ψήφισμα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το σύνολο των μαθητών/τριών του σχολείου μας παρακολούθησε επιμορφωτική εκδήλωση που διοργανώθηκε από το τοπικό τμήμα της ανθρωπιστικής οργάνωσης Kids Save Lives την Τρίτη 17 Οκτωβρίου. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘΑ εκπαιδευτικό πρόγραμμα KIDS SAVE LIVES & iSAVElives for schools.

Περισσότερα εδώ: https://kidssavelives.gr/

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κλειστό Δημοτικό Γυμναστήριο. Τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την επιμόρφωση και ενημερώθηκαν για τους τρόπους που μπορούν να προσφέρουν πρώτες βοήθειες σε περιστατικά της καθημερινότητας. Η ομάδα επιμόρφωσης πολύ παραστατικά παρουσίασε τις τεχνικές και τις μεθόδους, τη σειρά ενεργειών και τα σημεία στα οποία ο εν δυνάμει διασώστης πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή.






Η επιμορφωτική αυτή εκδήλωση ελπίζουμε να αποτελέσει το έναυσμα για τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα πρώτων βοηθειών και να γίνουν πιστοποιημένοι διασώστες!



Ευχαριστούμε πολύ τους επιμορφωτές διασώστες κ. Ζωγράφου Α., Ζαμπούνη Ν., Ντάσιου Μ. για τη άρτια διοργάνωση και την πρόσκληση προς το σχολείο μας!



Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023

Εφαρμογή καινοτόμων βιωματικών μεθόδων μάθησης

 Μηδείς ἀγεωμέτρητος ἱστορείτω!

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωμετρίας, μαθήτριες/τές της Β΄ τάξης του Λυκείου μας, συμμετείχαν σε βιωματική δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του σχολείου την Πέμπτη 5 Οκτωβίου, με την καθοδήγηση των μαθηματικών κ. Ευγενίας Γιαννούση και κ. Αναστασίας Χατζημιχαήλ. Στην όλη διάδραση, συμμετείχαν και οι μαθήτριες/τές του Α2 τμήματος στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας, υπό την καθοδήγηση του φιλολόγου κ. Δημητρίου Χρήστου.


Η δραστηριότητα αφορούσε τη μέτρηση του ύψους του κτηρίου του σχολείου μας με δύο διαφορετικούς τρόπους:

  • τη χρήση αυτοσχέδιου εξάντα,
  • τη χρήση ομοιότητας τριγώνων.

Οι στόχοι της δράσης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες

  • τη λειτουργία των κριτηρίων ομοιότητας, 
  • τη λειτουργία του εξάντα, αλλά και 
  • να συνδεθεί το μάθημα της γεωμετρίας με αυτό της ιστορίας: τον υπολογισμό μεγεθών, την οριοθέτηση χώρων μέσα από «εμπειρικές» προσεγγίσεις, αλλά με απόλυτα επιστημονικά κριτήρια. 

Έτσι οι μαθητές μέσα από την βιωματική προσέγγιση του προβλήματος, κατέκτησαν τη δεξιότητα να μετρούν το ύψος κάποιου απρόσιτου σημείου, χωρίς τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως ακριβώς γινόταν στην αρχαιότητα με τον προσδιορισμό του ύψους των πυραμίδων, των ορίων τωνχωραφιών μετά από πλημμύρες κλπ.

Οι στόχοι επιτεύχθηκαν και οι εντυπώσεις από μαθήτριες/τές και εκπαιδευτικούς ήταν άριστες.








Η εφαρμογή ποικίλων εργαλείων και μέσων που εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και την καθιστούν ευκολονόητη και ευχάριστη, είναι καθημερινότητα στο σχολείο μας. Παρόλο που οι μαθητές/τριες δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με αυτές τις μεθόδους, σταδιακά προσαρμόζονται και επωφελούνται  στο μέγιστο βαθμό.


Ενδοσχολική επιμόρφωση

 Σήμερα Δευτέρα 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση ολοκληρώνοντας και φέτος τον κύκλο της  ενδοσχολικής επιμόρφωσης που προβ...