Την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου διοργανώθηκε στο σχολείο μας εορταστική εκδήλωση μνήμης και τιμής για τους αγωνιστές της ελληνικής αντίστασης στον κατακτητή.
Της γιορτής προηγήθηκε η ανακοίνωση της σημαιοφόρου και των παραστατών, ενώ απονεμήθηκαν τα αριστεία και τα βραβεία των αριστούχων μαθητών και μαθητριών του σχολικού έτους 2022-2023 από τη Διεύθυνση και το Σύλλογο Καθηγητών του Λυκείου.
Ακολούθησε η γιορτή. Η άρτια διοργάνωσή της με πλούσιο υλικό και με μια εξαιρετική ομάδα συμμετεχόντων μαθητών και μαθητριών μας μετέφερε στα ιστορικά γεγονότα της εποχής και ταυτόχρονα μας συγκίνησε με τις μελωδίες και τα τραγούδια που υμνούν τον ηρωισμό και την τόλμη των αγωνιστών.
Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες, στο εξαιρετικό μουσικό σχήμα που συνόδευσε όλα τα δρώμενα της γιορτής και κυρίως στις συντονίστριες καθηγήτριες κ. Καλαϊτζή Γεωργία και κ. Παπαγιαννάκη Άννα.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ξεκίνησε φέτος το Σάββατο 7 Οκτωβρίου.
Στόχος της πρωτοβουλίας της Εβδομάδας Προγραμματισμού είναι να ενθαρρύνει τους νέους να μυηθούν στον προγραμματισμό με απλές διαδικασίες και δραστηριότητες και να τους προτρέψει να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στους τομείς των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).
Σημαντικός επίσης στόχος είναι να γίνει αντιληπτό ότι ο προγραμματισμός και η αλγοριθμική σκέψη έχουν άμεση σχέση με την καθημερινότητά μας ενώ η εξοικείωση με την αλγοριθμική σκέψη επίλυσης προβλημάτων είναι σημαντική καθώς συμβάλει στη δόμηση και στην απλούστευση της επίλυσης των υπολογιστικών προβλημάτων με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι.
Τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου έλαβε χώρα η πραγματοποίηση της δικής μας δράσης σε μαθητές/τριες της Β' τάξης. Η δράση αναμένεται να επαναληφθεί και σε άλλα τμήματα εντός και εκτός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος.
Έχει σχέση η Σπουδή Χρώματος του Βασίλι Καντίνσκυ με τη δομή επανάληψης; Όχι; Μα τί σχέση έχει η τέχνη με την πληροφορική; Κι όμως γύρω μας είναι πολλά αυτά που μπορούμε να τα αποδομήσουμε, να τα μελετήσουμε αφαιρετικά και να τα περιγράψουμε χρησιμοποιώντας τη δομημένη αλγοριθμική σκέψη! Τον δομημένο προγραμματισμό τον ζούμε!
◔◔Οι μαθητές/τριες αναμένεται:
Να κατανοήσουν τη δομή επανάληψης
Να διασαφηνίσουν τη διαφορά επανάληψης γνωστού και άγνωστου πλήθους επαναλήψεων
Να αποκτήσουν τη δεξιότητα να αποσπούν τις λογικές προτάσεις από μια δομή επανάληψης της καθημερινότητας και να προσδιορίσουν την αλήθεια ή το ψεύδος της
Να εξοικειωθούν με τη διαγραμματική αναπαράσταση αλγορίθμου (λογικό διάγραμμα ροής)
Να γνωρίσουν τη Ρωσική Πρωτοπορία μέσα από το καλλιτεχνικό κίνημα -ομάδα Γαλάζιος Καβαλάρης
Να δημιουργήσουν ένα εικαστικό έργο
Παρουσίαση και αναστοχασμός
Επαναληπτικές Διαδικασίες στην καθημερινότητα - Προσδιορισμός της λογικής πρότασης - συνθήκης
Δημιουργία - Κωδικοποίηση - Αποκωδικοποίηση οδηγιών Πώς να φτιάξετε ένα έργο τέχνης
Πώς κωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες την επανάληψη στο έργο του Καντίνσκυ (αλγόριθμος σε αριθμημένα βήματα);
Πώς αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες τις οδηγίες από τη συνεργαζόμενη ομάδα;
Φραστική αναπαράσταση αλγορίθμου - Παραγωγή έργου
Δημιουργός και υπεύθυνη συντονισμού της δράσης η κ. Λέττα Ελένη καθηγήτρια πληροφορικής.
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας για την Ψυχική Υγεία και σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ, από την Τρίτη 17 έως την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου αφιερώθηκαν 2 έως 4 ώρες σε κάθε τμήμα γενικής παιδείας με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου σε θέματα ψυχικής υγείας.
Η ψυχική υγεία είναι ανθρώπινο δικαίωμα και η ευαισθητοποίηση των νέων συμβάλλει στη διάλυση του κοινωνικού στιγματισμού γύρω από τα ψυχικά προβλήματα και ενθαρρύνει τον διάλογο και τη στήριξη.
Καλή ψυχική υγεία σημαίνει όχι μόνο απουσία ψυχικών διαταραχών, αλλά και ικανότητα να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις, να αντλούμε εσωτερική δύναμη για να αντιμετωπίζουμε διάφορες καταστάσεις και να στηρίζουμε τον συνάνθρωπό μας. Να αποτελούμε εν ολίγοις ωφέλιμα και ενεργά μέλη της κοινωνίας προσφέροντας στον εαυτό μας και στους γύρω μας, να διοχετεύουμε θετική ενέργεια, να χαιρόμαστε την καθημερινότητά μας, να προσπαθούμε να ζούμε αρμονικά και ισορροπημένα.
Την επιμέλεια και τον συντονισμό των δράσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ανά τμήμα γενικής παιδείας είχε η κ. Λαλιώτου Λυδία, Θεολόγος. Κατά τη διάρκεια των δράσεων τα παιδιά προσδιόρισαν σχετικές έννοιες, συζήτησαν, διερωτήθηκαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα τα οποία εξέφρασαν εικαστικά με όμορφες και ελπιδοφόρες δημιουργίες.
Μέσα από τη δράση αναδείχτηκαν και ιδιαίτερα εξέχοντα καλλιτεχνικά ταλέντα!
Όλα τα έργα που δημιουργήθηκαν μπορείτε να τα δείτε εδώ:
Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Επανεκκίνησης Καρδιάς η οποία έχει καθιερωθεί από το 2012 στις 16 Οκτωβρίου με σχετικό ψήφισμα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το σύνολο των μαθητών/τριών του σχολείου μας παρακολούθησε επιμορφωτική εκδήλωση που διοργανώθηκε από το τοπικό τμήμα της ανθρωπιστικής οργάνωσης Kids Save Lives την Τρίτη 17 Οκτωβρίου. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘΑ εκπαιδευτικό πρόγραμμα KIDS SAVE LIVES & iSAVElives for schools.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο κλειστό Δημοτικό Γυμναστήριο. Τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την επιμόρφωση και ενημερώθηκαν για τους τρόπους που μπορούν να προσφέρουν πρώτες βοήθειες σε περιστατικά της καθημερινότητας. Η ομάδα επιμόρφωσης πολύ παραστατικά παρουσίασε τις τεχνικές και τις μεθόδους, τη σειρά ενεργειών και τα σημεία στα οποία ο εν δυνάμει διασώστης πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή.
Η επιμορφωτική αυτή εκδήλωση ελπίζουμε να αποτελέσει το έναυσμα για τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε θέματα πρώτων βοηθειών και να γίνουν πιστοποιημένοι διασώστες!
Ευχαριστούμε πολύ τους επιμορφωτές διασώστες κ. Ζωγράφου Α., Ζαμπούνη Ν., Ντάσιου Μ. για τη άρτια διοργάνωση και την πρόσκληση προς το σχολείο μας!