Ψυχολογία Συμβουλευτική 2021-2022

 


Η ψυχολόγος κ. Χρύσα Νίτσα είναι πλέον μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων του ΓΕΛ Αρναίας. 

Κάθε Πέμπτη θα βρίσκεται στο σχολείο μας και θα παρέχει συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη στα παιδιά αλλά και στους ενδιαφερόμενους γονείς μετά από συνεννόηση. 

Ταυτόχρονα θα γίνει προσπάθεια διοργάνωσης δράσεων εμψύχωσης και συμβουλευτικής μέσα στην τάξη.

 Για τη δυνατότητα ατομικών συναντήσεων των παιδιών σας με την ψυχολόγο απαιτείται η συναίνεσή σας με μια απλή υπεύθυνη δήλωση (ηλεκτρονική ή έντυπη) στην οποία και θα αναγράφετε ότι εγκρίνετε τη συνεργασία της ψυχολόγου του σχολείου με το παιδί σας. Εναλλακτικά μπορείτε να κατεβάσετε και συμπληρώσετε τη δήλωση στον παρακατω σύνδεσμο: https://docs.google.com/document/d/1FTSS-bhnvUMTX_KG0QtyZFjWwrjCTjfB/edit?usp=sharing&ouid=109226262453190298647&rtpof=true&sd=true

Επίσης μετά από συνεννόηση οι γονενίς-κηδεμόνες μπορούν να συναντηθούν με την κ. Νίτσα και να συζητήσουν θέματα που αφορούν τα παιδιά τους.

                                                                     

                                                                      ___________

                                Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 12-5 - Εξετάσεις και άγχος




Τι μπορούμε να κάνουμε για το παιδί που δίνει εξετάσεις και πως θα το βοηθήσουμε  με το άγχος:

Το άγχος είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού για την αντιμετώπιση των απαιτητικών καταστάσεων. Μπορεί να είναι: 

•παραγωγικό (μας κινητοποιεί, μας βοηθάει να ανταπεξέλθουμε)

•μη παραγωγικό (μας αδρανοποιεί, μας καταβάλλει).

 

τι συμβαίνει και αγχώνεται για τις εξετάσεις:

•νιώθει ότι θα αποτύχει 

•φοβάται πως θα αντιδράσουν οι γονείς

•ντρέπεται για το τι θα πουν οι άλλοι

•δεν πιστεύει στις ικανότητές του

•εστιάζει την προσοχή του στο άγχος και φεύγει απο το διάβασμα

 

τι χρειάζεται στο διάβασμα

•έναν χώρο να διαβάζει και έναν διαφορετικό να χαλαρώνει

•συγκεκριμένο χρόνο διαβάσματος

•μικρές επαναλήψεις

•βοήθεια όπου δυσκολεύεται

•αρκετή ξεκούραση

•ενασχόληση με δραστηριότητες που το χαλαρώνουν

•ολοκληρωμένη διατροφή με τροφές που περιέχουν βιταμίνες

 

μετά την εξέταση

•δεν εστιάζουμε στο μάθημα που πέρασε 

•δεν ψάχνουμε να βρούμε τις σωστές απαντήσεις  

 

τι μπορούμε να κάνουμε

•μιλάμε μαζί του για το πως νιώθει

•εστιάζουμε στο πως θα αποδώσει καλύτερα και όχι στο αποτέλεσμα

•εξηγούμε ότι οι εξετάσεις είναι μια διαδικασία και δεν ορίζουν τι αξίζει

•του ξεκαθαρίζουμε ότι αν δεν γράψει καλά στις εξετάσεις δεν είναι αποτυχημένος/η

 

Καλή Επιτυχία 

                                                                 ___________

                                Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 14-4 - Εθμισμός



Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

ο εθισμός σε ένα αντικείμενο είναι ένα θέμα που απασχολεί ένα μεγάλο ποσοστό των εφήβων.

Ας ξεκινήσουμε από το τι είναι ο εθισμός. Είναι όταν ένα παιδί εστιάζει όλη τη ζωή του γύρω από το αντικείμενο της εξάρτησης του.

Ο εθισμός είναι κάτι που δεν προκύπτει ξαφνικά. Στην αρχή είναι μία δοκιμή, στη συνέχεια γίνεται μέρος της καθημερινότητας και μετά γίνεται εθισμός. 

Αντικείμενα που μπορούν να γίνουν εθιστικά είναι: ηλεκτρονικά παιχνίδια, ουσίες, τσιγάρο, κινητό τηλέφωνο, διαδίκτυο, φαγητό.

Αυτό το αντικείμενο έχει μεγάλη σημασία για το παιδί καθώς στην εφηβεία βιώνει μία περίοδο έντονων αλλαγών που πολλές φορές δεν μπορεί να διαχειριστεί και ψάχνει μία διέξοδο. Συνήθως τον βοηθάει να ξεφύγει από μία δύσκολη κατάσταση, να ανταπεξέλθει στα γεγονότα και δεν αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να είναι επικίνδυνο.

Αυτό που εμείς χρειάζεται να κάνουμε είναι να προετοιμάσουμε το παιδί ώστε να μπορεί να διαχειριστεί τις αλλαγές χωρίς να καταφεύγει σε επικίνδυνες συμπεριφορές.

·       δεν απαγορεύουμε τελείως την χρήση του διαδικτύου η ορισμένες τροφές γιατί θα επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα

·       συμμετέχουμε μαζί με το παιδί σε δράσεις   

·       τον παροτρύνουμε να κάνει δραστηριότητες

·       συζητάμε μαζί του και τον βοηθάμε να σκεφτεί τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων

·       τον βοηθάμε να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του

·       του παρέχουμε ασφάλεια

·       του μαθαίνουμε να έχει όρια και αυτοέλεγχο

·       αν το παιδί έχει εθιστεί σε κάποιο αντικείμενο ζητάμε βοήθεια από ειδικούς 


Με εκτίμηση η ψυχολόγος

Χρύσα Νίτσα 

                                                                        ___________

                                Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 7-4 - Επικίνδυνη οδήγηση


Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Τα παιδιά πλησιάζουν την ηλικία που θα μπορούν να βγάλουν δίπλωμα οδήγησης. Πριν μάθει όμως τους κανόνες του κοκ, χρειάζεται να τους διδάξουμε πως θα είναι υπεύθυνοι οδηγοί και ποια είναι η σωστή συμπεριφορά ενός οδηγού.

Αυτό που χρειάζεται να διδαχτεί το παιδί είναι:

•να συμπεριφέρεται με σεβασμό, αρχικά ως πεζός

•να σέβεται τους πολίτες, είτε οδηγούς είτε πεζούς

•να κατανοήσει καλά τους κανόνες πριν την εξέταση

•να είναι ήρεμος και να μην εκνευρίζεται την ώρα της οδήγησης

•τα τηρεί τα όρια ταχύτητας και τους κανόνες

•να έχει αντίληψη της κατάστασής του και αν είναι σε θέση να οδηγήσει

•αν δεν είναι σε θέση να οδηγήσει, να μας καλέσει η να καλέσει ταξί

•σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς η ατυχήματος να μην εγκαταλείψει 

•να φροντίζει για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου

Η οδήγηση είναι μια διαδικασία που συνεχώς χρειάζεται πολλή προσοχή, γι’ αυτό και είναι σημαντικό το παιδί να γίνει υπεύθυνος οδηγός με σεβασμό προς τους άλλους. 

Με εκτίμηση η Ψυχολόγος

Χρύσα Νίτσα 

                                                                 ___________

                                Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 31 Μαρτίου - Σεβασμός



Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

με ποιον τρόπο μαθαίνουμε στο παιδί μας να φέρεται σωστά και με σεβασμό;

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν τα πρώτα χρόνια της παιδικής ηλικίας όπου το παιδι μαθαίνει να συμπεριφέρεται με σεβασμό, να μην ξεφεύγει από τα όρια και να μιλάει όμορφα.

Παρ’όλα αυτά και στην εφηβεία χρειάζεται να του υπενθυμίζουμε συνέχεια τους κανόνες.

  • Γινόμαστε παράδειγμα προς μίμηση δείχνοντας του με ποιον τρόπο να σέβεται τους άλλους.
  • Του δείχνουμε ποιος είναι ο σωστός τρόπος μέσα απο συζητήσεις και όχι μέσα από την τιμωρία.
  • Τον βοηθάμε να αναπτύξει την ενσυναίσθηση, να μπει στην θέση των άλλων (ηλικιωμένοι, καθηγητές, συμμαθητές, άνθρωποι που χρειάζονται βοήθεια), να δει πως θα ήθελε και εκείνος να του φέρονται αλλά και πως νιώθουν αυτοί που δέχονται άσχημες συμπεριφορές. 

Με εκτίμηση η Ψυχολόγος 

Χρύσα Νίτσα 

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 17 Μαρτίου - Επίλυση διαφωνιών χωρίς χρήση βίας


Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

τα παιδιά σε αυτή την ηλικία βρίσκονται στην μετάβαση προς την ενήλικη ζωη. Είναι πολύ σημαντικό να μάθουν απο τώρα πως μπορούν να επιλύουν τις διαφωνίες τους χωρίς την χρήση βίας. Πως μπορούμε εμείς να βοηθήσουμε σε αυτο: 

  • λειτουργούμε ως πρότυπο, τα παιδιά υιοθετούν δικές μας συμπεριφορές, λύνοντας εμείς τις διαφωνίες μας με ήρεμο τρόπο μαθαίνουν να το κάνουν και αυτά
  • αποφεύγουμε τις πολλές τιμωρίες και το κήρυγμα, μπορεί να φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα
  • δεν δίνουμε εμείς λύσεις για ότι συμβαίνει μεταξύ των παιδιών αλλά τους επιτρέπουμε να μάθουν να τα διαχειρίζονται μόνοι τους και να βρουν τρόπους
  • ακούμε προσεκτικά και τους δίνουμε τον χρόνο να μιλήσουν για ότι τους συμβαίνει
  • συζητάμε μαζί τους και τους βοηθάμε να σκεφτούν με ποιον τρόπο μπορούν να λύσουν τις διαφωνίες χωρίς να υπάρχει βία και επίθεση

Με εκτίμηση

 η Ψυχολόγος Χρύσα Νίτσα 

___________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 10 Μαρτίου - Συγκρούσεις γονέων



Αγαπητοί γονεις και κηδεμόνες, 

οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις μεταξύ των γονέων, όπως επίσης και το διαζύγιο μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική υγεία των παιδιών. Πώς μπορούμε λοιπόν να προστατεύσουμε το παιδί; Στην περίπτωση διαφωνιών: •αποφεύγουμε έντονους χαρακτηρισμούς και βρισιές και αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με ψυχραιμία. Ένα περιβάλλον με εντάσεις προκαλεί στα παιδιά άγχος και στρες •επιλύουμε τις διαφωνίες με υγιή τρόπο. Έτσι το παιδί νιώθει ασφάλεια αλλά και μαθαίνει πως να επιλύει δικές του διαφωνίες χωρίς εντάσεις και επίθεση Στην περίπτωση ενός διαζυγίου: •ενημερώνουμε το παιδί άμεσα και οι δυο γονείς μαζί •πολλές φορές ένα παιδί μπορεί να πιστεύει ότι ευθύνεται για το διαζύγιο. Συζητάμε μαζί του και το καθησυχάζουμε, του εξηγούμε οτι δεν ευθύνεται σε καμία περίπτωση •ακόμη κι αν υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ του ζευγαριού, χρειάζεται να παίρνουμε απο κοινού αποφάσεις και να συνεργαζόμαστε όσον αφορά την ανατροφή των παιδιών •παρέχουμε στο παιδί την ασφάλεια ότι είμαστε ακόμη η οικογένειά του •δεν βάζουμε το παιδί ανάμεσα στις διαφωνίες, δεν μιλούμε άσχημα για τον άλλο γονέα Θυμόμαστε ότι: έντονες συμπεριφορές όπως για παράδειγμα βρισιές, προσβολές και οποιαδήποτε μορφή επιθετικότητας έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά •χαμηλές επιδόσεις στα μαθήματα, προβλήματα συμπεριφοράς, διαταραχές φαγητού και ύπνου ή σωματικά προβλήματα όπως πονοκέφαλο •και μακροχρόνιες επιπτώσεις, όπως δυσκολία στις σχέσεις, χρήση ουσιών και επιθετικότητα Επίσης σας ενημερώνουμε ότι στη σελίδα της ηλεκτρονικής μου τάξης https://eclass11.sch.gr/courses/4957010249/ μπορούν να βρουν τα παιδιά ενδιαφέρον υλικό για το σχολικό εκφοβισμο χρησιμοποιώντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό τους στο e-class. 

Με εκτίμηση - η Ψυχολόγος Χρύσα Νίτσα 

___________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 3 Μαρτίου - Εφηβεία και Άγχος



Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

η κατάσταση που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στην Ουκρανία και οι ειδήσεις που φτάνουν σε εμάς ίσως δημιουργούν κάποια δυσάρεστα συναισθήματα στα παιδιά, όπως για παράδειγμα: άγχος, φόβο, αβεβαιότητα, ανασφάλεια, λύπη.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να προστατέψουμε τα παιδιά είναι: 

  • •συζητάμε μαζί τους για την κατάσταση του πολέμου, για το τι έχουν πληροφορηθεί, λύνουμε απορίες τους, δεν τους κρύβουμε την αλήθεια
  • •ακούμε την άποψή τους για το θέμα
  • •επιτρέπουμε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και μοιραζόμαστε μαζί του τα δικά μας
  • •αποφεύγουμε την υπερβολική έκθεση στις ειδήσεις
  • •παρέχουμε στα παιδιά ενα ασφαλές πλαίσιο 

 

Με εκτίμηση

η Ψυχολόγος Χρύσα Νίτσα

____________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου - Εφηβεία και Άγχος



Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 

το άγχος είναι μια κατάσταση που παρατηρείται συχνά σε παιδιά της εφηβείας. Έως ένα σημείο το άγχος ενεργοποιεί το παιδί και το βοηθάει να είναι παραγωγικό. Πότε όμως το άγχος γίνεται δυσάρεστο; Όταν το παιδί δεν γνωρίζει με ποιον τρόπο να το αντιμετωπίσει και αρχίζει να δυσκολεύεται στην καθημερινότητά του.

Εμείς χρειάζεται να είμαστε δίπλα στο παιδί, να ακούμε κάθε ανησυχία του χωρίς να του μεταδίδουμε τις δικές μας.

Με ψυχραιμία κάνουμε μαζί του συζητήσεις και το βοηθάμε να αντιμετωπίσει ότι το απασχολεί. 

Δεν απαιτούμε να είναι τέλειο σε όλα, ούτε το πιέζουμε να συμμετέχει σε πολλές δραστηριότητες. 

Δεν το καθησυχάζουμε με την φράση: «μην αγχώνεσαι» αντίθετα, το βοηθούμε να αναγνωρίσει από που προέρχεται το άγχος του. 

Του παρέχουμε ένα ασφαλές πλαίσιο και κάνουμε μαζί δραστηριότητες που του φέρνουν χαρά. 

Αν παρατηρήσουμε ότι το άγχος έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στην υγεία του, μπορούμε να απευθυνθούμε σε έναν ειδικό. 

 

Με εκτίμηση

η Ψυχολόγος Χρύσα Νίτσα

________________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου - Αυτοεκτίμηση


Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την προσωπικότητα του παιδιού είναι η αυτοεκτίμηση. Η αυτοεκτίμηση ξεκινάει από πολύ μικρή ηλικία, είναι η κατανόηση του παιδιού για το πόσο πολύτιμο είναι στον κόσμο και ορίζεται από το εάν έχει την αποδοχή των σημαντικών άλλων.  

Ένα παιδί με υψηλή αυτοεκτίμηση είναι συνήθως πιο κοινωνικό, αισθάνεται περισσότερη σιγουριά όταν μιλάει και μπορεί να συνεργαστεί με ευκολία. 

Για να αποκτήσει ένα παιδί αυτοεκτίμηση χρειάζεται αρχικά να το εκτιμάμε εμείς:

•του δείχνουμε την αγάπη μας, έτσι το βοηθάμε να πιστεύει ότι αξίζει την αγάπη των άλλων

•είμαστε περήφανοι για εκείνο και δεν το συγκρίνουμε με άλλους, κάθε παιδί είναι μοναδικό

•δεν απαιτούμε να είναι τέλειο σε όλα, αλλά το επαινούμε σε κάθε επιτυχία και προσπάθειά του 

•σε οικογενειακά θέματα του παρέχουμε τον χώρο να εκφράσει την άποψή του και να συμμετέχει στην λήψη των αποφάσεων 

•το βοηθούμε σε ότι κάνει και το στηρίζουμε σε κάθε βήμα

 

Με εκτίμηση η Ψυχολόγος

Χρύσα Νίτσα

 ___________________________________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου - Εκφοβισμός



Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

ο εκφοβισμός είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο, τα τελευταία χρόνια ακόμη περισσότερο. Αφορά την χρήση βίας και την επιθετική συμπεριφορά μεταξύ των συνομηλίκων. Συνήθως έχει σκοπό να προκαλέσει φόβο και πόνο. 

Εμφανίζεται με τέσσερις μορφές:

•λεκτικός (άσχημα λόγια, απειλές)

•σωματικός (χτυπήματα, σπρώξιμο)

•κοινωνικός (ψεύτικες φήμες)

•ηλεκτρονικός (προσβλητικά μηνύματα, φωτογραφίες)


Το παιδί - θύμα

συνήθως νιώθει φόβο, τρομάζει, απομονώνεται ίσως και να μην θέλει να πάει σχολείο. Μπορεί επίσης να πάρει τον ρόλο του θύτη απέναντι σε πιο αδύναμα παιδιά, για παράδειγμα στα μικρότερα αδέρφια. Χρειάζεται να νιώθει ασφάλεια στο περιβάλλον του την οποία μπορούμε να του παρέχουμε εμείς, να το αγκαλιάσουμε και να εκφράζει τα συναισθήματά του. Συνεργαζόμαστε με το σχολείο για την αντιμετώπιση της κατάστασης.


Το παιδί - θύτης

με αυτή τη συμπεριφορά απέναντι σε παιδιά που δεν αντιδρούν, νιώθει πιο ικανό. Οι τιμωρίες και οι ποινές, όπως είναι η χρήση βίας απο εμάς, ενισχύουν αυτές τις συμπεριφορές. Επομένως, χρειάζεται αγάπη, ασφάλεια και να συζητάμε με ψυχραιμία μαζί του για τους λόγους που τον οδηγούν σε τέτοιες συμπεριφορές. Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η συνεργασία μας με το σχολείο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. 


Μαθαίνουμε στα παιδιά να λύνουν τις διαφορές τους με τρόπο κοινωνικά αποδεκτό. Ενισχύουμε την αυτοεκτίμησή τους ώστε να μπορούν να προστατέψουν τον εαυτό τους αλλά και να μην χρειάζονται επιβεβαίωση μέσα απο την επιθετικότητα. Τέλος, τα παιδιά πρέπει να είναι ενημερωμένα, να μιλούν στους γονείς και τους καθηγητές για τέτοια περιστατικά ειτε συμβαίνουν στους ίδιους είτε σε άλλους. 


Με εκτίμηση η Ψυχολόγος

Χρύσα Νίτσα

___________________________________________________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου - Διαδίκτυο


Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, το διαδίκτυο τα τελευταια χρονια εχει μπει στην καθημερινότητά μας. Η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη και μπορούμε να κάνουμε τα πάντα μέσω αυτού. Υπάρχει όμως και η σκοτεινή πλευρά στο διαδίκτυο. Ποτέ δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποιος πραγματικά κρύβεται πίσω απο την άλλη οθόνη. Αυτό δίνει την δυνατότητα σε κάποιους ανθρώπους να προσεγγίζουν εύκολα τα παιδιά για να καταφέρουν τον σκοπό τους. Για να έχουμε το διαδίκτυο σύμμαχό μας και να παραμένει μια ευχάριστη εμπειρία, χρειάζεται αρχικά να έχουμε ψυχραιμία. Το παιδί πρέπει να γνωρίζει οτι δε θα θυμώσουμε με οτιδήποτε συμβεί και οτι δε θα αντιδράσουμε υπερβολικά αλλά είμαστε ανοιχτοί σε κάθε είδους συζήτηση. Έτσι δημιουργούμε μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί του ώστε να έρχεται σε εμάς να επικοινωνήσει ότι τον απασχολεί και όταν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα αλλά και να μη φοβάται να μας πει αν έχει κάνει κάποιο λάθος. Σε μικρότερες ηλικίες, θέτουμε τα όριά μας στην ώρα που θα έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, έχουμε γνώση με τι ασχολείται και αν χρειαστεί χρησιμοποιούμε προγράμματα για γονικό έλεγχο. Μιλάμε στο παιδί για τα καλά που προσφέρει το διαδίκτυο αλλά και για τους κινδύνους που ευδοκιμούν και πως μπορούμε να προφυλαχτούμε από αυτούς. Επισης του μιλάμε για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Δε δίνουμε σε κανέναν τα προσωπικά μας στοιχεία (πλήρες όνομα, διεύθυνση, αριθμός τηλεφώνου) και του εξηγούμε οτι κάποιος που μόλις γνωρίσαμε στο διαδίκτυο δεν μπορεί να είναι φίλος μας και οτι δεν ξέρουμε ποιος κρύβεται πίσω από την άλλη οθόνη. Παρατηρούμε διαφορές στην συμπεριφορά του, αν για παράδειγμα κρατάει μυστικά για το τι κάνει. Το παιδί χρειάζεται να είναι ενημερωμένο για να μπορεί να προστατευτεί. Του εξηγούμε οτι δεν κρατάμε μυστικά για ότι συμβαίνει και δε φοβόμαστε να μιλήσουμε. Οι γονείς και οι καθηγητές μπορούν να μας βοηθήσουν. Με αυτόν τον τρόπο του παρέχουμε ασφάλεια. -- Χρύσα Νίτσα Ψυχολογος 

              ____________________________________________________________________

Μήνυμα της κ. Χρύσας Πέμπτη 24 Ιανουαρίου - Οικογένεια, ασφαλές περιβάλλον

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, στην σημερινή εποχή παρατηρούμε ότι υπάρχουν αρκετές απειλές στην καθημερινότητα των παιδιών (εκφοβισμός, παρενοχλήσεις, εθισμοί, κορωνοϊός). Είναι καταστάσεις που μπορεί να φέρουν αισθήματα ανασφάλειας. Για τα παιδιά όμως είναι σημαντικό να ζουν σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει ασφάλεια και αυτο κατα κύριο λόγο η οικογένεια και οι γονείς. Η οικογένεια θεωρείται για τα παιδιά το ασφαλές πλαίσιο όπου ό,τι κι αν συμβεί γυρίζουν. Αν όμως δε νιώθουν ασφάλεια εκεί, τότε θα αναγκαστούν να την αναζητήσουν έξω από το σπίτι. Πώς μπορεί όμως να χτιστεί το αίσθημα της ασφάλειας; Μέσα από μία σχέση εμπιστοσύνης με τους γονείς. Δημιουργούμε λοιπόν μία σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά, συζητούμε συνεχώς μαζί τους για διάφορα θέματα, τα ενημερώνουμε για τους κινδύνους και ακούμε τους προβληματισμούς και τις απορίες τους. Είναι όμως πολύ σημαντικό να είμαστε σύμμαχοι τους, χωρίς να κρίνουμε. Η κρίση και οι φωνές μπορεί να προκαλέσουν φόβο στα παιδιά και να μη θέλουν να επικοινωνούν μαζί μας. Δίνουμε στα παιδιά τον χώρο να μιλήσουν μαζί μας για ό,τι τους απασχολεί και αγκαλιάζουμε αυτό που συμβαίνει ακόμη κι αν με κάποια από αυτά δεν συμφωνούμε. Με λίγα λόγια χρειάζεται να μπούμε στον κόσμο των παιδιών και να τον δούμε μέσα απο τα δικά τους μάτια. Με εκτίμηση Η ψυχολόγος - Χρύσα Νίτσα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχές για το Πάσχα!

  Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Αρναίας "Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος" σας εύχονται   Καλή Αν...