Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας τρίωρη γραπτή δοκιμασία διαμορφωτικής αξιολόγησης στο μάθημα της Γ' Λυκείου Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία. Η δοκιμασία αυτή η οποία προσομοίωσε την γραπτή πανελλαδική εξέταση ήταν μια συνδιοργάνωση των Συμβούλων Εκπαίδευσης Φιλολόγων Δ.Δ.Ε. Σερρών, Δράμας, Λάρισας και Χαλκιδικής.
Οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια διαδικασία αξιολόγησης επιπέδου και συνθηκών πανελληνίων εξετάσεων ούτως ώστε να:
- εξοικειωθούν με το πραγματικό κλίμα, το περιβάλλον και τις συνθήκες διεξαγωγής των πανελληνίων εξετάσεων
- βιώσουν αυθεντικά τον τρόπο οργάνωσης, επιτήρησης και παράδοσης γραπτών.
- εμπεδώσουν τη μορφή και τη δομή των θεμάτων, τα οποία έχουν ήδη διδαχθεί και αναλύσει κατά τη διάρκεια της χρονιάς
- ενισχύσουν την ικανότητά τους να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τον χρόνο τους σε πραγματικές συνθήκες
- διαχειριστούν το άγχος μέσω της εξοικείωσης με όλη τη διαδικασία, ώστε να προσέλθουν στις εξετάσεις με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση
- αυτοαξιολογηθούν ως προς την κατανόηση των κειμένων, την ανάπτυξη επιχειρηματολογικού λόγου και την εφαρμογή των εξεταστικών τεχνικών που έχουν διδαχθεί
- εντοπίσουν τις αδυναμίες τους ή σημεία που χρειάζονται ενίσχυση, προκειμένου να υπάρξει στοχευμένη προετοιμασία ενόψει των τελικών εξετάσεων
- καλλιεργήσουν την υπευθυνότητα, την ψυχραιμία και της εξοικείωση με τις απαιτήσεις της εξέτασης
Μέσα από μια ρεαλιστική εμπειρία εξέτασης, οι μαθητές/τριες δοκιμάζουν στην πράξη τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχουν αναπτύξει, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και βελτιώνοντας την ετοιμότητά τους για την τελική δοκιμασία. Πρόκειται για μια δράση που ενδυναμώνει το εκπαιδευτικό έργο και συμβάλλει στην ομαλή μετάβαση από το στάδιο της διδασκαλίας στο στάδιο της επίσημης αξιολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου