Με απόλυτη επιτυχία και πλούσιο παιδαγωγικό ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, η δια ζώσης επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Διάχυση καλών πρακτικών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων». Η δράση διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Χαλκιδικής, Δρ. Κωνσταντίνα Παπακώστα, σε συνεργασία και συνδιοργάνωση με το ΕΠΑΛ Πολυγύρου, στο αμφιθέατρο του οποίου φιλοξενήθηκαν οι εργασίες της ημερίδας.
Το σχολείο μας είχε μια ιδιαίτερα τιμητική και δυναμική παρουσία. Στο Α' μέρος της συνάντησης, συμμετείχε ως εισηγητής ο Διευθυντής κ. Δημήτρης Τσιλιβερδής. Στην εισήγησή του ανέπτυξε μια καινοτόμο διδακτική προσέγγιση για τα Αρχαία Ελληνικά της Β΄ ΓΕΛ (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), με θέμα τη «Διδασκαλία του αδίδακτου κειμένου στο εργαστήρι πληροφορικής με ομαδοσυνεργατική μέθοδο, χρήση μοντέλου Jigsaw και με τη βοήθεια ψηφιακών εργαλείων». Η παρουσίαση ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο πώς η τεχνολογία και οι σύγχρονες συνεργατικές μέθοδοι μπορούν να αναζωογονήσουν την κλασική παιδεία στην πράξη.
Την ημερίδα παρακολούθησαν με ενδιαφέρον όλοι οι φιλόλογοι του σχολείου μας, στηρίζοντας ενεργά τον θεσμό και αντλώντας πολύτιμες ιδέες για τη νέα σχολική χρονιά.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης παρουσιάστηκαν συνολικά οκτώ εφαρμοσμένα διδακτικά σενάρια από εκπαιδευτικούς της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης, καλύπτοντας ένα ευρύτατο και εξαιρετικά επίκαιρο φάσμα γνωστικών αντικειμένων.
Η επιμορφωτική συνάντηση περιλάμβανε επιπλέον μια σειρά από εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εισηγήσεις που εστίασαν στην ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων και ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Ο Χρήστος Πεχλιβανίδης ανέλυσε την αξιοποίηση των Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών μέσω της χαρτογράφησης της Αριστοτελικής Ηθικής Φιλοσοφίας με Custom GPT. Στη συνέχεια, η Άννα Σάγγου ανέπτυξε ένα εφαρμοσμένο σενάριο για τα έμφυλα στερεότυπα στην Ιστορία με στόχο τον κριτικό γραμματισμό, και η Δροσιά Γούπου προσέγγισε την παραδοσιακή και τη μοντέρνα ποιητική δημιουργία στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Το δεύτερο μέρος άνοιξε με την Γαρυφαλλιά Αθανασιάδου, συνδέοντας την τρίτη κλίση των ουσιαστικών στα Λατινικά με τη ρωμαϊκή δικαιοσύνη, και ακολούθησε Αλεξάνδρα Πανδέρη με μια διαφοροποιημένη βιωματική προσέγγιση των μερών της τραγωδίας μέσα από τη σύγκρουση Αντιγόνης-Ισμήνης. Τέλος, οι Ειρήνη Μαρία Τζιώγα και Ναταλία Ευθυμιάδου κατέθεσαν καλές πρακτικές για την εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών σε τμήματα ΖΕΠ, ενώ η Μαρία Βουτσά έκλεισε τον κύκλο των παρουσιάσεων με ένα σχέδιο μαθήματος για την ενότητα «άνθρωπος και φύση» στα Νέα Ελληνικά.
Μέσα από την παρουσίαση των καινοτόμων αυτών διδακτικών πρακτικών αναδείχθηκε η αέναη προσπάθεια των εκπαιδευτικών για επιστημονική αρτιότητα και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων και εργαλείων που συμβαδίζουν με τις παιδαγωγικές ανάγκες και εξελίξεις.



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου