Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

Διδακτικές επισκέψεις στα πλαίσια των εγκεκριμένων προγραμμάτων του ΚΕΠΕΑ Αρναίας

 Σήμερα 7 Οκτωβρίου τα παιδιά της Γ΄Λυκείου συμμετείχαν σε εγκεκριμένα προγράμματα του ΚΕΠΕΑ Αρναίας. Η ομάδα των μαθητών/τριών της Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών ακολούθησε το πρόγραμμα "Μες τα στενά σοκάκια της Αρναίας" που αφορά στους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης και συγκεκριμένα στον στόχο 11 "Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες". 

Αρχικά οι μαθητές, δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά, οραματίστηκαν τα χαρακτηριστικά μιας βιώσιμης πόλης και συζήτησαν τις συμπεριφορές και τις πολιτικές αλλά και συγκεκριμένα τους φορείς που μπορεί να επηρεάσουν και να συμβάλουν στην επιδίωξη της αειφορίας των πόλεων και των κοινοτήτων.

Στη συνέχεια, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του επόπτη σε μια έρευνα πεδίου, οι μαθητές με τις υπεύθυνες του προγράμματος κινήθηκαν στα σοκάκια της Αρναίας εντοπίζοντας και σχολιάζοντας στοιχεία μιας βιώσιμης πόλης αλλά και προβληματισμούς για τη δυνατότητα βελτίωσης της.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα οι επιδιωκόμενοι στόχοι είναι:

  • να ενημερωθούν οι μαθητές για τη ιστορία του τόπου 
  • να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική του τοπίου και τα χαρακτηριστικά των κτισμάτων
  • να συγκρίνουν μέσα από αρχειακό υλικό τη χρήση των κτιρίων διαχρονικά
  • να πληροφορηθούν για τα επαγγέλματα του χτες και του σήμερα
  • να έρθουν σε επαφή με τα ήθη, έθιμα και την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου
  • να βιώσουν την καθημερινή ζωή των κατοίκων ερχόμενοι σε άμεση επαφή μαζί τους
  • να εντοπίσουν περιβαλλοντικά προβλήματα του οικισμού και να προτείνουν λύσεις που προστατεύουν το περιβάλλον

 Το πρόγραμμα περιλάμβανε:

  • εννοιολογική προσέγγιση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής.
  • χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας.
  • περιβαλλοντικό μονοπάτι με παιχνίδι αριθμοκαρτών και εικονοκαρτών - μελέτη της αρχιτεκτονικής, της ιστορίας, της παράδοσης,  των παλαιών επαγγελμάτων, της υφαντικής, της  μελισσοκομίας, των οικονομικών δραστηριοτήτων.
  • γνωριμία με την κοινωνία της περιοχής ( ήθη, έθιμα, παραδόσεις ).
  • επίσκεψη στο λαογραφικό μουσείο,
  • επίσκεψη, μελέτη και σύγκριση γειτονικών παραδοσιακών οικισμών (πολυήμερα προγράμματα)
  • αξιολόγηση και ταξινόμηση των στοιχείων και πληροφοριών (πολυήμερα προγράμματα
  • εικαστική έκφραση, παρουσίαση εργασιών ομάδων,αξιολόγηση του προγράμματος (πολυήμερα προγράμματα)


 

 

 



 

 



Αντίστοιχα η ομάδα μαθητών/τριών των Ο.Π. Θετικών σπουδών και σπουδών Υγείας καθώς και Οικονομίας & Πληροφορικής συμμετείχαν στον πρόγραμμα "Μέλι, τροφή βασιλισσών" το οποίο περιγράφεται όπως παρακάτω: 

Οι επιδιωκόμενοι στόχοι του προγράμματος είναι:
  • να αντιληφθούν οι μαθητές την ουσιαστική, περιβαλλοντική προσφορά των μελισσών στη φύση, για τη διατήρηση της αυτοφυούς χλωρίδας και της βιοποικιλότητας
  • να ενημερωθούν για την κοινωνία της μέλισσας, τους κανόνες και τις αρχές που την διέπουν
  • να μελετήσουν τη διαδικασία συλλογής και συσκευασίας του μελιού και των άλλων προϊόντων
  • να γνωρίσουν τα προϊόντα της μέλισσας και τις ευεργετικές, βιολογικές και διατροφικές ιδιότητές τους
  • να διαπιστώσουν το σημαντικό ρόλο της μελισσοκομίας στην οικονομία ενός τόπου
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
  • θεωρητική ενημέρωση των μαθητικών ομάδων για την κοινωνία της μέλισσας με παρουσίαση power point
  • χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας
  • μελέτη πεδίου με επίσκεψη σε Ινστιτούτο Μελισσοκομίας, μελισσοκομικό συνεταιρισμό ή κηροπλαστείο (σε πολυήμερο πρόγραμμα)
  • επίσκεψη πεδίου σε μελισσοκομικό κατάστημα με παρουσίαση μελισσοκομικών εργαλείων και προϊόντων
  • εργαστήρια στις αίθουσες του ΚΠΕ και στον οικισμό της Αρναίας
  • συγκέντρωση, αξιολόγηση και επεξεργασία στοιχείων (σε πολυήμερο πρόγραμμα)
  • παρασκευή σκευασμάτων με βάση το μέλι (σε πολυήμερο πρόγραμμα)
  • εικαστική έκφραση, παρουσίαση εργασιών ομάδων, αξιολόγηση του προγράμματος (σε πολυήμερο πρόγραμμα)







 

Συνοδοί καθηγητές/τριες: κ. Τσιλιβερδής, κ. Μαλανδρή, κ. Γιαννούση, κ. Κυρατζής, κ. Μπογδάνου, κ. Καλαϊτζή.
Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του ΚΕΠΕΑ Αρναίας για την πληρέστατη παρουσίαση των προγραμμάτων, την ξενάγηση στους χώρους επίσκεψης, την αλληλεπίδραση με το σύνολο των μαθητών/τριών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου