Μηδείς ἀγεωμέτρητος ἱστορείτω!
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωμετρίας, οι μαθήτριες/τές της Β΄ τάξης του Λυκείου μας, συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στον αύλειο χώρο του σχολείου την Τρίτη 22-10-24 την Τετάρτη 23-10-24 και την Πέμπτη 24-10-24, με την καθοδήγηση της μαθηματικού κ. Ευγενίας Γιαννούση. Στην όλη διάδραση, συμμετείχαν και οι μαθήτριες/τές όλων σχεδόν των τμημάτων του σχολείου μας με τη καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Τσιλιβερδή Δ., κ. Κυριαφίνη Μ., κας Λέττα Ελ., κας Μαλανδρή Στ., κας Καλαϊτζή Γ., κ. Κυρατζή Δ. , κ. Μπίνιου Αλ. στα πλαίσια των δικών τους μαθημάτων.
Η δραστηριότητα αφορούσε τη μέτρηση του ύψους του κτηρίου του σχολείου μας με δύο διαφορετικούς τρόπους:
• τη χρήση αυτοσχέδιου εξάντα,
• τη χρήση ομοιότητας τριγώνων.
Οι στόχοι της δράσης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες
• τη λειτουργία του εξάντα,
• τη λειτουργία των κριτηρίων ομοιότητας,
Παράλληλα καλλιεργήθηκε και επιτεύχθηκε η συνεργασία μεταξύ των μαθητών, αλλά και συνδέθηκε το μάθημα της γεωμετρίας με τον υπολογισμό μεγεθών και την οριοθέτηση χώρων μέσα από «εμπειρικές» προσεγγίσεις, αλλά με απόλυτα επιστημονικά κριτήρια.
Έτσι οι μαθητές μέσα από την βιωματική προσέγγιση του προβλήματος, κατέκτησαν τη δεξιότητα να μετρούν το ύψος κάποιου απρόσιτου σημείου, χωρίς τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως ακριβώς γινόταν στην αρχαιότητα με τον προσδιορισμό του ύψους των πυραμίδων, των ορίων των χωραφιών μετά από πλημμύρες κλπ.
Οι στόχοι επιτεύχθηκαν και οι εντυπώσεις από μαθήτριες/τές και εκπαιδευτικούς ήταν άριστες.
Η εφαρμογή ποικίλων εργαλείων και μέσων που εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και την καθιστούν ευκολονόητη και ευχάριστη, είναι καθημερινότητα στο σχολείο μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου