Παρασκευή 16 Απριλίου 2021

Σύσταση και συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα, προκειμένου οι μαθητές/τριες αυτοί να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

 

ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΠΕΙΓΟΝ! ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 19-4-2021

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, μας κοινοποιήθηκε σήμερα η υπ’αριθμ.43805/ΓΔ4/15-4-2021 εγκύκλιος που αφορά τη σύσταση και συγκρότηση πενταμελούς επιτροπής για μαθητές/τριες που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα, προκειμένου οι μαθητές/τριες αυτοί να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Ως άτομα συνοικούντα με τους μαθητές/τριες για την εφαρμογή της παρούσης ορίζονται οι κηδεμόνες και οι συγγενείς μέχρι δευτέρου βαθμού ευθέως ή εκ πλαγίου των μαθητών/τριών και στην περίπτωση που οι μαθητές/τριες είναι ενήλικοι και οι σύζυγοι αυτών.

Ως υποκείμενα νοσήματα ατόμων που συγκατοικούν με μαθητή/τρια, τα οποία μπορεί να συνιστούν αιτία για προσεκτική στάθμιση του ενδεχομένου μακρόχρονης αποχής του παιδιού από το σχολείο είναι τα αναφερόμενα στις υπ' αρ. 37095/1436/17.9.2020 (Β' 4011) και υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/420/16446/17-9-2020 (Β' 4011) κοινές υπουργικές αποφάσεις και ιδίως οι κάτωθι περιπτώσεις: 1) άτομα με μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα, 2) άτομα με μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή που λαμβάνει δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα, 3) άτομα με διάγνωση νεοπλασίας ή αιματολογικής κακοήθειας που βρίσκεται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία, 4) άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια (κυστική ίνωση, χρόνιο αναπνευστικό νόσημα που απαιτεί χρήση οξυγόνου κατ' οίκον, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια με FEV1 < 30% [FEV1: forced expiratory volume in 1st second], διάμεση πνευμονοπάθεια με δοκιμασία διάχυσης < 40%), 5) άτομα με σοβαρή νεφρική ανεπάρκεια (υποβολή σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, χρόνια νεφρική νόσος σταδίου) 6) άτομα με σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια με πυλαία υπέρταση, κίρρωση ήπατος με πυλαία υπέρταση, 7) άτομα με ανοσοκαταστολή λόγω βαριάς συνδυασμένης ανοσοανεπάρκειας, HIV λοίμωξης με CD4<200 κύτταρα/μL ή που λαμβάνουν υψηλές δόσεις κορτικοειδών ή δύο ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα λόγω φλεγμονωδών νοσημάτων.

 

Ενέργειες

 Οι κηδεμόνες ή οι ενήλικοι μαθητές υποβάλλουν στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας με κάθε πρόσφορο τρόπο έως τη Δευτέρα 19-04-2021

(α) αίτηση – υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (μέσω gov.gr ή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής) για την συμμετοχή τους στην εξ  αποστάσεως εκπαίδευση.

 (β) Μαζί με την ως άνω αίτηση – υπεύθυνη δήλωση οι παραπάνω  ενδιαφερόμενοι/ες προσκομίζουν σε σφραγισμένο φάκελο το σύνολο των δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενο/α νόσημα / νοσήματα του άρθρου 2 της ανωτέρω ΚΥΑ.

Παράλληλα, εντός του φακέλου συνυποβάλλεται εκ μέρους των συνοικούντων προσώπων και υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (μέσω gov.gr ή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής), στην οποία δηλώνουν ότι επιθυμούν η Επιτροπή του άρθρου 1 της ανωτέρω ΚΥΑ να προβεί στην επεξεργασία των φακέλων τους.

 

Επισήμανση

Επισημαίνεται ότι:

α) Οι μαθητές/τριες, μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων της προαναφερθείσας Επιτροπής, εντάσσονται υποχρεωτικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ όσοι/όσες μαθητές/μαθήτριες έχουν ενταχθεί ήδη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. 14109/ΓΔ4/05.02.2021 (Β΄ 455) ΚΥΑ, συνεχίζουν να παρακολουθούν μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις κείμενες διατάξεις.

β) Για όσους μαθητές/τριες έχουν υποβληθεί δικαιολογητικά για τις απουσίες του πρώτου τετραμήνου και δεν έχει επέλθει μεταβολή στην κατάσταση της υγείας των συνοικούντων  ατόμων, δεν απαιτείται η επανυποβολή δικαιολογητικών.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΡΙΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΜ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΑΣ ΣΤΟ ΓΕΛ ΑΡΝΑΙΑΣ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΤΗΛΕΦΩΝΕΙΤΕ ΣΤΟ 2372022324 ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΚΤΗΡΙΟΥ.

Τετάρτη 14 Απριλίου 2021

Συμμετοχή μαθητών/τριών του ΓΕΛ Αρναίας στο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

 https://sites.google.com/view/mathifest

Οι παρακάτω μαθητές/τριες του σχολείου μας, και υπό την επίβλεψη της κ. Βασιλειάδου, εκπαιδευτικού μαθηματικού του ΓΕΛ Αρναίας, συμμετείχαν σε δράσεις και εκδηλώσεις του 1ου Διαδικτυακού Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ. 

Α1:
Ζήσης Ιωακείμ 
Τσιάλης Αναστάσιος
Βατάλη Ιωάννα
Βαλιάνου Μαρία 
Μερακλή Νίνα-Μαρία
Φυλαχτού Κατερίνα

Α2:
Κεφαλά Στέλλα

Α3:
Παπάζογλου Νικόλας
Στεφανή Στέλλα

Β1:
Γιαννούση Αιμιλία

Β2:
Παπαστέριος Κωνσταντίνος
Περιστεριανού Ευαγγελία
Πετάλλι Εριόνα
Πολύχρου Μαρία
Σγούρος Κωνσταντίνος
Σταθάκη Άννα
Στεφανής Δημήτρης 
Τοπάλη Λυδία


Στόχοι του Φεστιβάλ είναι οι μαθητές να:

  • αναγνωρίζουν ότι τα μαθηματικά διαπερνούν τον κόσμο γύρω μας

  • εκτιμούν τη χρησιμότητα, τη δύναμη και την ομορφιά των μαθηματικών

  • απολαμβάνουν τα μαθηματικά και να αναπτύξουν υπομονή και επιμονή κατά την

επίλυση προβλημάτων

  • έχουν εμπιστοσύνη στη χρήση των μαθηματικών για την ανάλυση και την επίλυση

προβλημάτων τόσο στο σχολείο όσο και σε πραγματικές καταστάσεις

  • αναπτύξουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που απαιτούνται για την

συνέχιση περαιτέρω σπουδών στα μαθηματικά

  • αναπτύξουν κριτική εκτίμηση της χρήσης της τεχνολογίας των πληροφοριών και

των επικοινωνιών στα μαθηματικά

  • εκτιμήσουν τη διεθνή διάσταση των μαθηματικών και τις πολυπολιτισμικές και

ιστορικές προοπτικές τους.

  • υποστηριχθούν οι μαθητές στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της

αυτοεκτίμησης και στην ενδυνάμωση της θετικής σκέψης

Αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα για 15-4

 


Παρασκευή 9 Απριλίου 2021

Συμμετοχή στο διαγωνισμό Φωτογραφίας «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ»

 Στα πλαίσια του διαγωνισμού φωτογραφίας «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ» http://www.anatoliki.gr/el/26-anatoliki-ellinika/nea/997-4os-diagonismos-fotografias-me-thema-to-mellon-pou-theloume-viosimi-diaxeirisi-poron

η μαθήτρια της Β Λυκείου Πολύχρου Μαρία συμμετείχε με τα παρακάτω έργα:






Ο διαγωνισμός επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους νέους προκαλώντας τους να γίνουν δημιουργικοί και να καταγράψουν τον τρόπο που βλέπουν οι ίδιοι το μέλλον, μέσα από τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης.




Της ευχόμαστε καλή επιτυχία και επισημαίνουμε ότι οι συμμετοχές σε μαθητικούς διαγωνισμούς είναι σημαντικές γιατί έτσι αναδεικνύονται ποικίλες πτυχές των παιδιών, ευαισθητοποιούνται και δραστηριοποιούνται σε τομείς της αρεσκείας τους και ταυτόχρονα εμπλουτίζουν το βιογραφικό τους ανεξάρτητα με το αν θα διακριθούν ή όχι.




Επαναλειτουργία σχολικής μονάδας 12 Απριλίου

 

Αγαπητοί γονείς και παιδιά,

 

από τη Δευτέρα 12 Απριλίου και την επανέναρξη λειτουργίας του σχολείου μας θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:

·    Διενέργεια ατομικού ελέγχου COVID

o       Για την προσέλευση και παραμονή του παιδιού στο σχολείου απαραίτητη είναι η διενέργεια ατομικού ελέγχου COVID και η καταχώριση του αποτελέσματος σε ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα του υπουργείου 2 φορές την εβδομάδα (Κυριακή βράδυ και Τετάρτη βράδυ).

o       Οι γονείς κηδεμόνες με το ΑΜΚΑ και την ταυτότητά των παιδιών, ή τα ίδια τα παιδιά εφόσον είναι ενήλικα, προσέρχονται  στο φαρμακείο για την προμήθεια της συσκευής ατομικού ελέγχου.

o       Κατόπιν στο σπίτι σας και α) το προηγούμενο βράδυ της προσέλευσης στο σχολείο (δηλαδή Κυριακή βράδυ και Τετάρτη βράδυ) ή β) το πρωί της ίδιας ημέρας προσέλευσης στο σχολείο (δηλαδή Δευτέρα ή Πέμπτη πρωί) ακολουθείτε τη διαδικασία ελέγχου σύμφωνα με τις οδηγίες (βοηθητικό υλικό εδώ https://self-testing.gov.gr/).

o       Κατόπιν εισέρχεστε ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα που βρίσκεται επίσης στο σύνδεσμο https://self-testing.gov.gr/ και καταχωρίζετε τα αποτελέσματα του ελέγχου.

§         Εάν τα αποτελέσματα είναι αρνητικά και έχετε πρόσβαση σε εκτυπωτή, εκτυπώνετε την καρτέλα μαθητή που εμφανίζεται στην οθόνη σας και ο μαθητής ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΑΥΤΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

§         Εάν τα αποτελέσματα είναι θετικά, αποκτάτε την καρτέλα μαθητή με τον τρόπο που περιγράφηκε παραπάνω και μεταβαίνετε σε δημόσια δομή υγείας  για επαναληπτικό έλεγχο (για τις δημόσιες δομές υγείας ανατρέχετε στην προαναφερόμενη σελίδα). Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα του μοριακού ελέγχου βγει αρνητικό θα πρέπει να σας χορηγηθεί από τη δημόσια δομή υγείας ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΡΝΗΤΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ για να μπορέσει το παιδί να προσέλθει στο σχολείο.

§        Σε περίπτωση μη έγκυρου ατομικού ελέγχου και σύμφωνα με τις νεώτερες ανακοινώσεις του υπουργείου, πηγαίνετε για επαναληπτικό μοριακό τεστ σε δημόσια δομή υγείας με την επίδειξη του μη έγκυρου τεστ.

o       Εφόσον ο επαναληπτικός έλεγχος είναι θετικός, το παιδί παραμένει στο σπίτι του και ακολουθούνται οι ιατρικές οδηγίες.

o       Σε κάθε περίπτωση ΜΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ του παιδιού στο σχολείο, ο γονέας ΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ή με ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ για την κατάσταση του παιδιού και τους λόγους της απουσίας του.

o       Το παιδί που επιβεβαιωμένα νοσεί από COVID ή έχει θετικά αποτελέσματα και στον επαναληπτικό έλεγχο που έχει διεξαχθεί από κάποια δομή υγείας, ή επιβεβαιωμένα νοσεί κάποιο μέλος της οικογένειας με το οποίο συνοικεί, δύναται να παρακολουθήσει  σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ταυτόχρονα με τη δια ζώσης και για την ώρα παράδοσης και μόνο χωρίς η διαδικασία αυτή να είναι υποχρεωτική και χωρίς να παίρνει απουσίες.

o       Το παιδί για να εισέλθει στο σχολικό χώρο πρέπει να φέρει μαζί του μάσκα και τη δήλωση του αρνητικού αποτελέσματος του ατομικού ελέγχου.

 

·    Η ώρα έναρξης και λήξης του ωρολογίου προγράμματος επανέρχεται στη δια ζώσης μορφή της (8:25-13:55).

·    Τα λεωφορεία θα περάσουν τις γνωστές ώρες από τις στάσεις. Παρακαλούμε τα παιδιά να είναι συνεπή στην προσέλευσή τους.

·    Τα παιδιά εισέρχονται στο λεωφορείο εφόσον φορούν μάσκα. Εάν κάποιος μαθητής επιχειρήσει να εισέλθει χωρίς μάσκα, τόσο ο οδηγός αλλά και οι υπόλοιποι μαθητές οφείλουν να διαμαρτυρηθούν και ο μαθητής να μη γίνει δεκτός στο ΜΜΜ. Επίσης οι μαθητές/τριες φροντίζουν να μπαίνουν στο ίδιο λεωφορείο (για τις στάσεις από τις οποίες διέρχονται διαφορετικά λεωφορεία που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο) και να κάθονται στις ίδιες θέσεις πάντα.

·    Γενικά για οποιαδήποτε απουσία του παιδιού ειδοποιείτε το σχολείο. Εάν κάποιο παιδί αποτελέσει επιβεβαιωμένο κρούσμα ειδοποιείτε άμεσα τη σχολική μονάδα!

·    Παρακαλούμε πολύ, όπως και πριν την αναστολή της μονάδας μας, σε οποιαδήποτε υποψία ασθένειας το παιδί μένει στο σπίτι και ειδοποιείτε άμεσα το σχολείο.

·    Επίσης την πρώτη μέρα, και για όποιο παιδί έχει προμηθευτεί ψηφιακή συσκευή από το σχολείο για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  το επιστρέφει στην αρχική του κατάσταση (υλικό, λογισμικό, καθαριότητα).

·    Όσον αφορά την παρουσία τους στο σχολείο υπενθυμίζουμε τα παρακάτω:

o       Χρήση μάσκας

o       Χρήση αντισηπτικού

o       Χρήση διαφορετικών θυρών στο σχολείο

o       Αερισμός αιθουσών

o       Αποφυγή συνωστισμού

o       ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ Ή ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:  ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Γ ΤΑΞΗΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΥΠΟΥ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ (ΕΓΧΡΩΜΕΣ Ή ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ) ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

·    Σας ενημερώνουμε επίσης ότι το σχολείο μας βάφεται εσωτερικά. Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί στον 2ο όροφο. Σας παρακαλούμε πολύ να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την καθαριότητα των χώρων ούτως ώστε να μπορέσουμε να απολαύσουμε την ανακαίνιση των αιθουσών μας για όσο περισσότερο χρονικό διάστημα μπορούμε.

·    Επίσης ήδη έχει αναρτηθεί Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα για τη δια ζώσης λειτουργία του σχολείου μας.

Για άλλη μια φορά υπενθυμίζουμε ότι η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική.

Σας ευχαριστούμε και ευελπιστούμε όλοι στην ομαλή επανέναρξη και λειτουργία του σχολείου μας. Αυτή θα επιτευχθεί με την συνεργασία και την ευσυνειδησία όλων μας.

 

 

 


Ωρολόγιο πρόγραμμα από Δευτέρα 12-4-2021

 





Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

15 χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing

Αναδημοσίευση από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

https://www.minedu.gov.gr/news/48316-07-04-21-15-xrisimes-erotiseis-kai-apantiseis-gia-ti-dia-zosis-epanaleitourgia-ton-lykeion-kai-to-self-testing 


07-04-21 15 χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing

  1) Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 12/4;

Από τη Δευτέρα 12 Απριλίου, επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, ημερήσια και εσπερινά, όλης της χώρας, καθώς και οι λυκειακές τάξεις των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις. Παράλληλα, συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, οι οποίες δεν έχουν κλείσει καθόλου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς.

2) Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των Λυκείων;

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει, όπως:

- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 

- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 

- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 

- η χρήση αντισηπτικών, 

- οι σχολαστικοί καθαρισμοί, 

- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

3) Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο, και θα πρέπει να γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

4) Πώς θα γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές Λυκείου, τα τεστ θα παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Το πρώτο τεστ μπορούν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου να το παραλάβουν από αύριο 8/4 σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή 9/4 στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ, το οποίο θα πρέπει να διενεργηθεί έως το πρωί της Πέμπτης 15/4.

5) Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.  

2. Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

6) Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

1. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Θα επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

7) Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

1. Για τους μαθητές, θα δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

3. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και θα επιστρέφουν στο σχολείο.

8) Γιατί προτεραιοποιήθηκαν τα Λύκεια έναντι άλλων βαθμίδων;

Προτεραιοποιήθηκε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους:

- γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα

- γιατί πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

9) Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης, δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

10) Πότε θα ανοίξουν τα υπόλοιπα σχολεία;

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συζητά συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές.

11) Πώς θα προμηθεύονται τα τεστ ενήλικοι μαθητές εσπερινών λυκείων;

Στα εσπερινά λύκεια όλης της επικράτειας προβλέφθηκε για το πρώτο τεστ η απευθείας διανομή τεστ στα σχολεία. Τα τεστ θα βρίσκονται στα σχολεία έως το Σάββατο 10/4, και θα τα προμηθευτούν οι μαθητές από τις σχολικές μονάδες εντός του Σαββατοκύριακου, ακολουθώντας της οδηγίες των Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

12) Για ποιες ηλικίες μαθητών μπορούν οι γονείς να παραλαμβάνουν self-tests από τα φαρμακεία με τον ΑΜΚΑ των μαθητών;

Οι γονείς μπορούν να παραλαμβάνουν self-tests για όλους τους μαθητές που γεννήθηκαν τα ημερολογιακά έτη 2003, 2004 και 2005.

13) Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί/μαθητές θα πρέπει να κάνουν τεστ;

Ναι.

14) Οι μαθητές που θα βγουν θετικοί θα κάνουν τηλεκπαίδευση;

Για τους μαθητές των οποίων το επιβεβαιωτικό τεστ βγει θετικό προβλέπεται ό,τι και για τους μαθητές που νοσούν. Δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης ή συμμετοχής σε διαδικτυακό τμήμα, χωρίς η παρακολούθηση να είναι υποχρεωτική.

15) Οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να πηγαίνουν στο σχολείο με φυσική παρουσία;

Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη που ίσχυε και στο παρελθόν ότι οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που συνοικούν με άτομα τα οποία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα, εφόσον το επιθυμούν.

 


Γραπτή δοκιμασία διαμορφωτικής αξιολόγησης Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Γ' Λυκείου

 Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας τρίωρη γραπτή δοκιμασία διαμορφωτικής αξιολόγησης στο μάθημα της Γ' Λυκείου Ν...