Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

Παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης για τον αυτισμό

 Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας ενημέρωσης για τον αυτισμό η καθηγήτρια του ΓΕΛ Αρναίας κ. Βασιλειάδου πραγματοποίησε ενημερωτική εκδήλωση για τους μαθητές/τις μαθήτριες της Α' Λυκείου. Μέσα από την ενημερωτική αυτή εκδήλωση η κ. Βασιλειάδου ενημέρωσε και ευαισθητοποίησε τα παιδιά για τους συνανθρώπους μας που έχουν διαγνωστεί στο φάσα του αυτισμού. Επιχείρησε να τα φέρει κοντά στις ιδιαιτερότητες των ατόμων αυτών αλλά και να καταρρίψει ρατσιστικές απόψεις που επικρατούν στην κοινωνία. Τα άτομα που έχουν διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού είναι καθημερινοί άνθρωποι με τους οποίους συναντιόμαστε και αλληλεπιδρούμε σε διάφορα περιβάλλοντα: σχολικό, φιλικό, οικογενειακό, εργασιακό. Οφείλουμε να έρθουμε κοντά τους και να λειτουργούμε συμπεριληπτικά σε όποια κοινωνική ομάδα και να δρούμε. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Βασιλειάδου για την πρωτοβουλία της αυτή!

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ (Ψήφισμα 62/139).

Για το έτος 2022, το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ενημέρωσης για τον Αυτισμό είναι « Ποιοτική εκπαίδευση για όλους».

Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.

Τα κλινικά χαρακτηριστικά του αυτισμού, περιλαμβάνουν την ελλειπή κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, την εκδήλωση στερεοτυπικών επαναληπτικών συμπεριφορών, την ύπαρξη γλωσσικών διαταραχών ή απουσίας λόγου, σημαντικού ή όχι βαθμού νοητική υστέρηση ή άλλων ιατρικών καταστάσεων.

Η αιτία του παραμένει άγνωστη, αν και κάποιες γενετικές επιδράσεις αναγνωρίζονται ως σημαντικές σε συνδυασμό με κάποιους κυρίως περιγεννητικής φύσεως παράγοντες κινδύνου. Αν και ο αυτισμός δεν θεραπεύεται, έγκαιρες και εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργικότητας των ατόμων.

Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ), 1 στα 42 αγόρια και 1 στα 189 κορίτσια που γεννιούνται, διαγιγνώσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Αυτό σημαίνει πως στην χώρα μας υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 150.000 άτομα με Αυτισμό. Πηγή https://www.sansimera.gr/worldays/186












Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές - Διαφοροποιημένη διδασκαλία

 Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικης γλώσσας και Λογοτεχνίας η κ. Λάσκη Χριστίνα, διδάσκουσα καθηγήτρια του μαθήματος, εφήρμοσε μια καινοτόμα διδακτική βιωματική μεθοδολογία στην ενότητα της Επιχειρηματολογίας - Λόγου Αντίλογου. Με αφορμή ένα επίκαιρο θέμα που ήρθε στη δημοσιότητα και απασχόλησε την επικαιρότητα, τα παιδιά της Γ Λυκείου χωρίστηκαν σε ομάδες υποστηρικτών - κατακριτών του συμβάντος. Κατά την διαλογική αυτή διαδικασία οι συμμετέχοντες - μέλη των ομάδων προσπάθησαν να επιχειρηματολογήσουν υπέρ - κατά του γεγονότος κάνοντα χρήση μεθόδων πειθούς όπως επίκληση στη λογική, στο συναίσθημα, στο ήθος του πομπού, στην αυθεντία. Τα παιδιά ενεπλάκησαν ενεργά και χρησιμοποίησαν το λόγο για να πείσουν το κοινό για την ορθότητα της άποψής τους. Οι κ. Λέττα Ελένη, διευθύντρια, και ο κ. Κυριαφίνης Μιχαήλ, υποδιευθυντής και ένας εκ των συντονιστών της ομάδας επιχειρηματολογίας του σχολείου που πρόκειται να συμμετέχει στους αγώνες αντιλογίας, έκριναν ποια από τις δύο ομάδες υπερίσχυσε βάσει των μεθόδων πειθούς και του σθένους που υποστήριξαν την άποψή τους! Εκπληκτική εμπειρία για όλους! Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κ. Λάσκη!

 









Υλοποίηση προγράμματος Η βία στη ζωή των εφήβων ΙΙ: Πρόληψη και αντιμετώπιση στα Λύκεια «Η Βία στην Οικογένεια»

Τη Δευτέρα 4 Απριλίου 2022 υλοποιήθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Β' τάξης το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας πρόγραμμα της ΧΕΝ με τίτλο: Η βία στη ζωή των εφήβων ΙΙ: Πρόληψη και αντιμετώπιση στα Λύκεια «Η Βία στην Οικογένεια»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εντάσσεται σε μία από τις διαχρονικές προτεραιότητες της ΧΕΝ με στόχο την προαγωγή της ισότητας και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας.

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας τριών (3) διδακτικών ωρών και έχει στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών ως προς το ζήτημα της έμφυλης βίας στο ενδοοικογενειακό πλαίσιο. Ειδικότερα επιδιώκεται α) η αποσαφήνιση του όρου «έμφυλη βία», των χαρακτηριστικών και των μορφών της, β) η ανάδειξη της σύνδεσης της βίας σε βάρος των γυναικών με την ανισότητα των φύλων, γ) η κατάρριψη μύθων και η αμφισβήτηση των κοινωνικών στερεοτύπων και της σεξιστικής κουλτούρας, δ) η ενημέρωση για τη διαχείριση της βίας από το θύμα, τον θύτη, τα μέλη της οικογένειας και τον κοινωνικό περίγυρο.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε δια ζώσης με την εθελοντική συμμετοχή εκπροσώπων - ψυχολόγων της ΧΕΝ. Το πρόγραμμα είχε επιτυχία καθώς τα παιδιά όχι μόνο παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την εκδήλωση αλλά συμμετείχαν ενεργά και στο βιωματικό-συνεργατικό μέρος του προγράμματος. Συζήτησαν, κατανόησαν,  προβληματίστηκαν, εκφράστηκαν για ένα, δυστυχώς, επίκαιρο και διαχρονικό θέμα που ταλανίζει την κοινωνία, τη βία και συγκεκριμένα την έμφυλη βία και κακοποίηση.




















Εκπαιδευτική επίσκεψη - Πρόγραμμα του Κ.Π.Ε./Κ.Ε.ΠΕ.Α. Αρναίας



Την Τετάρτη 30 Μαρτίου, οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Λυκείου συμμετείχαν σε πρόγραμμα του ΚΠΕ Αρναίας με τίτλο "Ανακαλύπτω το δάσος του  Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του". 

Η Αρναία είναι χτισμένη στους πρόποδες τουΧολομώντα και η πρόσβαση στο δάσος είναι άνετη και σύντομη. Ο Χολομώντας ( 1165 μ.) παρουσιάζει ιδιαίτερη ομορφιά και είναι πολύτιμος από οικολογική άποψη. Καλύπτεται από οξιές, βελανιδιές, καστανιές, πεύκα και έλατα. Υπάρχουν επίσης οικότοποι σπάνιοι και μεμονωμένα είδη, όπως φλαμουριές, φράξοι, σφενδάμια που δίνουν ποικιλία στο τοπίο.  Διακρίνεται για την πλούσια πανίδα και ορνιθοπανίδα του. Ζαρκάδια, αγριόχοιροι, λαγοί, αλεπούδες, τσακάλια, λύκοι ενδιαιτώνται στα δάση του, όπως και πολλά είδη πτηνών. Χαρακτηριστικότερα είναι ο μαυροπελαργός , ο φιδαετός, ο χρυσαετός και η σφηκοβαρβακίνα.

Λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών χλωρίδας , πανίδας και τοπίου , ένα μεγάλο τμήμα του Χολομώντα ( 300.000 στρ. ) αξιολογήθηκε ως πολύτιμος βιότοπος για την προστασία ορνιθοπανίδας και οικοτόπων και συμπεριλήφθηκε μαζί με άλλες έξι περιοχές της Ελλάδας στην κατηγορία ειδικά προστατευόμενων φυσικών περιοχών ( Special Protected Areas Spa’s ).

Με το πρόγραμμα «Ανακαλύπτω το δάσος του Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του» οι μαθητές προσεγγίζουν  την οικονομία της φύσης, τους κανόνες και τους νόμους που την διέπουν.

Περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ: https://www.kpe-arnaias.gr/programmata/ta-programmata/37-anakalypto-to-dasos-tou-xolomonta-mesa-apo-ta-monopatia-tou

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τους συντελεστές του προγράμματος και υπεύθυνους του ΚΠΕ Αρναίας κ. Λάμπρο Γιάννη,  κ. Μπίνιου Ευαγγελία και κ. Αραμπατζή Δημήτριο, τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή και την άψογη συνεργασία και συμπεριφορά τους καθώς και τους/ τις  συναδέλφους συνοδούς κ. Καράβατο, κ. Λαζαρίδη, κ. Νένου, κ. Λαλιώτου, κ. Καλούδη.

Η επαφή με τη φύση ενεργοποιεί και ενδυναμώνει την οικολογική συνείδηση των παιδιών, αισθάνονται μέρη της αλυσίδας του οικοσυστήματος το οποίο οφείλουν να σέβονται για να μπορούν να ωφελούνται και να αλληλεπιδρούν με αυτό. 




















Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022

Συμμετοχή του ΓΕΛ Αρναίας για τον Πρώτο Πανελλήνιο Μαθητικό και Νεανικό Διαγωνισμό FiarLife L.C.C. Λυκείου

 




Σήμερα κατατέθηκε η συμμετοχή του ΓΕΛ Αρναίας στον  Πρώτο Πανελλήνιο Μαθητικό και Νεανικό Διαγωνισμό FiarLife L.C.C. Λυκείου, στην κατηγορία "Διατύπωση Σύντομου Μηνύματος" (Slogan).

Με την προτροπή και την επίβλεψη την κ. Μπογδάνου Μαρίας, εκπαιδευτικού αγγλικών του ΓΕΛ Αρναίας, οι μαθητές και μαθήτριες της Β' τάξης εμπνεύστηκαν και κατέγραψαν σύντομα μηνύματα κοινωνικής εκστρατείας κατά του καπνού και του ατμίσματος. Τα μηνύματα τέθηκαν σε ψηφοφορία από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου και επιλέχθηκε το μήνυμα της μαθήτριας Βαρβαριώτου Τριανταφυλλιάς: «Μην καπνίζεις σαν φουγάρο. Πέτα κάτω το τσιγάρο».

Ευχαριστούμε πολύ τόσο την καθηγήτρια κ. Μπογδάνου όσο και όλα τα παιδιά που με τα κοινωνικά τους μηνύματα φώναξαν ένα βροντερό ΟΧΙ στο κάπνισμα και στον ατιμισμό!


Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

Οι μαθητές/οι μαθήτριες απαγγέλουν για την ΕΙΡΗΝΗ

 Γράφει η κ. Λάσκη, καθηγήτρια φιλόλογος του Γενικού Λυκείου Αρναίας:

" Στο πλαίσιο της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας της Γ' Λυκείου, και με αφορμή τον πόλεμο στην Ουκρανία, με τους μαθητές της Γ΄Λυκείου ηχογραφήσουμε το αντιπολεμικό ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη και φτιάξαμε ένα βίντεο...

Συμμετείχαν όλα τα παιδιά, με κάποιον τρόπο! Ήταν μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα, μέσα στην προετοιμασία τους για τις πανελλήνιες..."

Μέσα από τέτοιου είδους καινοτόμες μαθησιακές δραστηριότητες τα παιδιά εμπλέκονται με νέες διαδικασίες, εκφράζονται με ποικίλους τρόπους, συνεργάζονται, αναδεικνύουν τα ταλέντα τους και τις δεξιότητές τους, δημιουργούν και προσφέρουν. 

Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά και την κ. Λάσκη που λειτούργησε συντονιστικά σε όλη τη διαδικασία!




Συμμετοχή στην παρέλαση για την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου

 Την Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022 κλιμάκιο του σχολείου μας παρέλασε στις εκδηλώσεις του Δήμου για τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου. Καθώς η κατάσταση στον τομέα της υγείας είναι ακόμη ομιχλώδης και για την αποφυγή συγχρωτισμού μαθητών/τριών από όλες τις τάξεις, στην παρέλαση συμμετείχαν αντιπροσωπευτικά μαθητές και μαθήτριες από διάφορα χωριά με σοβαρότητα και χάρη.

Χρόνια πολλά, δόξα και τιμή στους αγωνιστές του τότε και του τώρα!