Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Διδακτική επίσκεψη Πάρκο Αριστοτέλη, Αρχαία Άκανθος - Νεκροταφεία

  Τη Δευτέρα 11 Απριλίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στα πλαίσια του προγράμματος «Αριστοτέλης και θετικές επιστήμες» . Το συντονισμό της επίσκεψης είχαν οι εκπαιδευτικοί κ. Γιαννούση μαθηματικός, κ. Μπίνιος φυσικός και κ. Μαλανδρή βιολόγος. Στην εκδρομή συμμετείχαν μαθήτριες/τές της Γ΄ Λυκείου των ομάδων προσανατολισμού Θετικών σπουδών και Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής. Οι μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές επισκέφτηκαν το θεματικό πάρκο  στο άλσος Αριστοτέλη στα Στάγειρα στο οποίο, πειραματίστηκαν με όλα τα διαδραστικά όργανα που λειτουργούν βάσει των νόμων της Φυσικής όπως τους περιέγραψε ο Αριστοτέλης.

Επίσης είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν ένα από τα ομορφότερα δάση της Ελλάδας, το Στρατονικό όρος, στο οποίο ο Αριστοτέλης είχε κάνει καταγραφή της πλούσιας χλωρίδας θέτοντας τις βάσεις για τη Βοτανική. Έτσι οι μαθητές μας κατάφεραν να επαληθεύσουν πληροφορίες που είχαν εκ των προτέρων συλλέξει μέσω βιβλιογραφίας και διαδικτύου σχετικές με τη Φυσική, τη Βιολογία και τα Μαθηματικά.

    Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο εξαιρετικά ενδιαφέρον αρχαίο νεκροταφείο της Ακάνθου στην πόλη της Ιερισσού. Κάποιοι από τους τάφους χρονολογούνται στα χρόνια που έζησε ο Αριστοτέλης. Στο συγκεκριμένο χώρο ξεναγήθηκαν και ενημερώθηκαν για τα ευρήματα  από την αρχαιολόγο κα. Ολυμπία Νασιώκα, την οποία ευχαριστούμε πολύ!

Οι εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις αποτελούν συμπληρωματική βιωματική μαθησιακή διαδικασία στην οποία εμπλέκονται ενεργά οι μαθητές/τριες , δέχονται, επεξεργάζονται πληροφορίες σε διαφορετική μορφή απ’ ότι μέσα στην τάξη. Συμμετέχουν έτσι στη διαδικασία της διερευνητικής μάθησης ενώ καλλιεργείται η δημιουργική σκέψη και η μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων.









  

Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Διαγωνισμός Επιχειρηματολογίας - Αντιλογίας

 

Συμμετοχή της Ομάδας Λόγου Αντιλόγου του σχολείου μας στους 6ους Αγώνες Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας ΓΕ.Λ. Κεντρικής Μακεδονίας

 

Το Σάββατο 9 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν, διαδικτυακά λόγω των συνθηκών, οι 6οιΑγώνες Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας ΓΕ.Λ. Κεντρικής Μακεδονίας, στους οποίους συμμετείχε και η Ομάδα του σχολείου μας.

Η διοργάνωση των Αγώνων και η συμμετοχή σε αυτούς κρίνεται σημαντική, καθώςη σχολική γνώση,που αποκτούν τα παιδιά στο σχολείο, προσλαμβάνει πρόσθετη διδακτική και παιδαγωγική αξία αφού συμπληρώνεται και ενισχύεται με ουσιαστικό και βιωματικό τρόπο.

Ειδικότερα οι Αγώνες Επιχειρηματολογίας, όσον αφορά τις μαθήτριες και μαθητές, αποσκοπούν:

  • ·      στην ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης
  • ·      στην άσκησή τους στον προσχεδιασμένο προφορικό λόγο και στην αναβάθμιση της ετοιμότητάς τους στην παραγωγή προφορικού λόγου
  • ·      στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας στο πλαίσιο ομάδας
  • ·      στην ενθάρρυνση της διασχολικής άμιλλας
  • ·      στην ανάδειξη του λόγου και αντιλόγου, με τεκμηριωμένο τρόπο, με επιχειρήματα
  • ·      στην εξοικείωσή τους με τις αξίες, αρχές και κανόνες του δημοκρατικού διαλόγου
  • ·      στην ενθάρρυνσή τους για προβληματισμό σε θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος
  • ·      στην ενίσχυση της «πολιτειότητάς»τους δηλαδή στη διαμόρφωσή τους ως αυριανών συνειδητοποιημένων και ενεργών πολιτών.

 

Η ομάδα μας προετοιμάστηκε, μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και της πίεσης για την ολοκλήρωση της διδακτέας – εξεταστέας ύλης. Αυτές οι δυσκολίες ξεπεράστηκαν μέσα από το πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας που υπήρξε από τη Διεύθυνση και τους Εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

Την ευθύνη για το συντονισμό και την προετοιμασία της Ομάδας είχαν οι Εκπαιδευτικοί του σχολείου:

Κυριαφίνης Μιχάλης, Κοινωνιολόγος και Νένου Ελένη, Φιλόλογος.

Την ομάδα μας αποτέλεσαν οι:

  • ·      Κουμαντσιώτη Ευδοκία, μαθήτρια του Α2
  • ·      ΜαρκογιάννηΧάϊδω, μαθήτρια του Α2
  • ·      Μαχαιράς Θάνος, μαθητής του Α2
  • ·      Μπουζιά Κωνσταντίνα, μαθήτρια του Α2
  • ·      Χαλκιά Ευβούλη – Ευτυχία, μαθήτρια του Α3    ως βασικά μέλη της Ομάδας 

και οι

  • ·      Σαμάρας Θεοχάρης, μαθητής του Α3
  • ·      Τουπλικιώτη Μαρία, μαθήτρια του Α3 ως αναπληρωματικά μέλη της Ομάδας.

Η Ομάδα μας συμμετείχε στους Αγώνες με τις επωνυμίες:

«Οι απόψεις διίστανται» και

«Οι Λογοπαιχνιδάτορες»

 

Η παρουσία της Ομάδας μας ήταν εξαιρετική.

Στον 1ο γύρο αντιμετώπισε την Ομάδα του Αρσάκειου Λυκείου Θεσσαλονίκης.

Το θέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι δύο ομάδες ήταν:

«Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης συμβάλλουν στη βελτίωση των ανθρώπινων σχέσεων».

 

Στον 2ο γύρο η Ομάδα του σχολείου μας αντιμετώπισε την Ομάδα του 1ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης.

Το θέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι δύο ομάδες ήταν:

«Η ελευθερία του λόγου πρέπει να είναι απεριόριστη».

 

Για την ιστορία να αναφερθεί πως, στον τελικό των Αγώνων διαγωνίστηκαν η Ομάδα

του 1ο ΓΕ.Λ Αλεξάνδρειας με την Ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη που αναδείχτηκε και νικήτρια των Αγώνων.

Τοθέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι δύο ομάδες ήταν:

«Μόνο η πολύωρη μελέτη εξασφαλίζει την επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις».

Τα θέματα, όπως γίνεται αντιληπτό, αφορούν ζητήματα που, εκτός από το ευρύτερο κοινωνικό τους χαρακτήρα, «αγγίζουν» τους προβληματισμούς και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Αυτό αναδεικνύει και τη χρησιμότητα των Αγώνων καθώς δίνεται στους συμμετέχοντες το ερέθισμα και η δυνατότητα για σφαιρική και κριτική προσέγγιση των ζητημάτων.

Στους Αγώνες συμμετείχαν ως κριτές, οι Εκπαιδευτικοί Κυριαφίνης Μιχάλης, Νένου Ελένη καιΛάσκη Χριστίνα.

Αξίζει να σημειωθεί πως, κατά την περίοδο της προετοιμασίας συμμετείχαν και άλλα παιδιά, εκτός αυτών που επελέγησαν. Η συμβολή τους στην επαρκή και ουσιαστική προετοιμασία της Ομάδας που τελικά συμμετείχε στους Αγώνες και εκπροσώπησε το σχολείο μας,υπήρξε πολύ σημαντική!

Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους!


                                                    








Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

Παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης για τον αυτισμό

 Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας ενημέρωσης για τον αυτισμό η καθηγήτρια του ΓΕΛ Αρναίας κ. Βασιλειάδου πραγματοποίησε ενημερωτική εκδήλωση για τους μαθητές/τις μαθήτριες της Α' Λυκείου. Μέσα από την ενημερωτική αυτή εκδήλωση η κ. Βασιλειάδου ενημέρωσε και ευαισθητοποίησε τα παιδιά για τους συνανθρώπους μας που έχουν διαγνωστεί στο φάσα του αυτισμού. Επιχείρησε να τα φέρει κοντά στις ιδιαιτερότητες των ατόμων αυτών αλλά και να καταρρίψει ρατσιστικές απόψεις που επικρατούν στην κοινωνία. Τα άτομα που έχουν διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού είναι καθημερινοί άνθρωποι με τους οποίους συναντιόμαστε και αλληλεπιδρούμε σε διάφορα περιβάλλοντα: σχολικό, φιλικό, οικογενειακό, εργασιακό. Οφείλουμε να έρθουμε κοντά τους και να λειτουργούμε συμπεριληπτικά σε όποια κοινωνική ομάδα και να δρούμε. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Βασιλειάδου για την πρωτοβουλία της αυτή!

 

Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ (Ψήφισμα 62/139).

Για το έτος 2022, το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Ενημέρωσης για τον Αυτισμό είναι « Ποιοτική εκπαίδευση για όλους».

Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.

Τα κλινικά χαρακτηριστικά του αυτισμού, περιλαμβάνουν την ελλειπή κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, την εκδήλωση στερεοτυπικών επαναληπτικών συμπεριφορών, την ύπαρξη γλωσσικών διαταραχών ή απουσίας λόγου, σημαντικού ή όχι βαθμού νοητική υστέρηση ή άλλων ιατρικών καταστάσεων.

Η αιτία του παραμένει άγνωστη, αν και κάποιες γενετικές επιδράσεις αναγνωρίζονται ως σημαντικές σε συνδυασμό με κάποιους κυρίως περιγεννητικής φύσεως παράγοντες κινδύνου. Αν και ο αυτισμός δεν θεραπεύεται, έγκαιρες και εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις βοηθούν στη βελτίωση της λειτουργικότητας των ατόμων.

Σύμφωνα με την Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων (ΕΕΠΑΑ), 1 στα 42 αγόρια και 1 στα 189 κορίτσια που γεννιούνται, διαγιγνώσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Αυτό σημαίνει πως στην χώρα μας υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 150.000 άτομα με Αυτισμό. Πηγή https://www.sansimera.gr/worldays/186












Καινοτόμες διδακτικές πρακτικές - Διαφοροποιημένη διδασκαλία

 Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικης γλώσσας και Λογοτεχνίας η κ. Λάσκη Χριστίνα, διδάσκουσα καθηγήτρια του μαθήματος, εφήρμοσε μια καινοτόμα διδακτική βιωματική μεθοδολογία στην ενότητα της Επιχειρηματολογίας - Λόγου Αντίλογου. Με αφορμή ένα επίκαιρο θέμα που ήρθε στη δημοσιότητα και απασχόλησε την επικαιρότητα, τα παιδιά της Γ Λυκείου χωρίστηκαν σε ομάδες υποστηρικτών - κατακριτών του συμβάντος. Κατά την διαλογική αυτή διαδικασία οι συμμετέχοντες - μέλη των ομάδων προσπάθησαν να επιχειρηματολογήσουν υπέρ - κατά του γεγονότος κάνοντα χρήση μεθόδων πειθούς όπως επίκληση στη λογική, στο συναίσθημα, στο ήθος του πομπού, στην αυθεντία. Τα παιδιά ενεπλάκησαν ενεργά και χρησιμοποίησαν το λόγο για να πείσουν το κοινό για την ορθότητα της άποψής τους. Οι κ. Λέττα Ελένη, διευθύντρια, και ο κ. Κυριαφίνης Μιχαήλ, υποδιευθυντής και ένας εκ των συντονιστών της ομάδας επιχειρηματολογίας του σχολείου που πρόκειται να συμμετέχει στους αγώνες αντιλογίας, έκριναν ποια από τις δύο ομάδες υπερίσχυσε βάσει των μεθόδων πειθούς και του σθένους που υποστήριξαν την άποψή τους! Εκπληκτική εμπειρία για όλους! Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κ. Λάσκη!

 









Υλοποίηση προγράμματος Η βία στη ζωή των εφήβων ΙΙ: Πρόληψη και αντιμετώπιση στα Λύκεια «Η Βία στην Οικογένεια»

Τη Δευτέρα 4 Απριλίου 2022 υλοποιήθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Β' τάξης το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας πρόγραμμα της ΧΕΝ με τίτλο: Η βία στη ζωή των εφήβων ΙΙ: Πρόληψη και αντιμετώπιση στα Λύκεια «Η Βία στην Οικογένεια»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εντάσσεται σε μία από τις διαχρονικές προτεραιότητες της ΧΕΝ με στόχο την προαγωγή της ισότητας και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας.

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας τριών (3) διδακτικών ωρών και έχει στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών ως προς το ζήτημα της έμφυλης βίας στο ενδοοικογενειακό πλαίσιο. Ειδικότερα επιδιώκεται α) η αποσαφήνιση του όρου «έμφυλη βία», των χαρακτηριστικών και των μορφών της, β) η ανάδειξη της σύνδεσης της βίας σε βάρος των γυναικών με την ανισότητα των φύλων, γ) η κατάρριψη μύθων και η αμφισβήτηση των κοινωνικών στερεοτύπων και της σεξιστικής κουλτούρας, δ) η ενημέρωση για τη διαχείριση της βίας από το θύμα, τον θύτη, τα μέλη της οικογένειας και τον κοινωνικό περίγυρο.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε δια ζώσης με την εθελοντική συμμετοχή εκπροσώπων - ψυχολόγων της ΧΕΝ. Το πρόγραμμα είχε επιτυχία καθώς τα παιδιά όχι μόνο παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την εκδήλωση αλλά συμμετείχαν ενεργά και στο βιωματικό-συνεργατικό μέρος του προγράμματος. Συζήτησαν, κατανόησαν,  προβληματίστηκαν, εκφράστηκαν για ένα, δυστυχώς, επίκαιρο και διαχρονικό θέμα που ταλανίζει την κοινωνία, τη βία και συγκεκριμένα την έμφυλη βία και κακοποίηση.




















Εκπαιδευτική επίσκεψη - Πρόγραμμα του Κ.Π.Ε./Κ.Ε.ΠΕ.Α. Αρναίας



Την Τετάρτη 30 Μαρτίου, οι μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Λυκείου συμμετείχαν σε πρόγραμμα του ΚΠΕ Αρναίας με τίτλο "Ανακαλύπτω το δάσος του  Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του". 

Η Αρναία είναι χτισμένη στους πρόποδες τουΧολομώντα και η πρόσβαση στο δάσος είναι άνετη και σύντομη. Ο Χολομώντας ( 1165 μ.) παρουσιάζει ιδιαίτερη ομορφιά και είναι πολύτιμος από οικολογική άποψη. Καλύπτεται από οξιές, βελανιδιές, καστανιές, πεύκα και έλατα. Υπάρχουν επίσης οικότοποι σπάνιοι και μεμονωμένα είδη, όπως φλαμουριές, φράξοι, σφενδάμια που δίνουν ποικιλία στο τοπίο.  Διακρίνεται για την πλούσια πανίδα και ορνιθοπανίδα του. Ζαρκάδια, αγριόχοιροι, λαγοί, αλεπούδες, τσακάλια, λύκοι ενδιαιτώνται στα δάση του, όπως και πολλά είδη πτηνών. Χαρακτηριστικότερα είναι ο μαυροπελαργός , ο φιδαετός, ο χρυσαετός και η σφηκοβαρβακίνα.

Λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών χλωρίδας , πανίδας και τοπίου , ένα μεγάλο τμήμα του Χολομώντα ( 300.000 στρ. ) αξιολογήθηκε ως πολύτιμος βιότοπος για την προστασία ορνιθοπανίδας και οικοτόπων και συμπεριλήφθηκε μαζί με άλλες έξι περιοχές της Ελλάδας στην κατηγορία ειδικά προστατευόμενων φυσικών περιοχών ( Special Protected Areas Spa’s ).

Με το πρόγραμμα «Ανακαλύπτω το δάσος του Χολομώντα μέσα από τα μονοπάτια του» οι μαθητές προσεγγίζουν  την οικονομία της φύσης, τους κανόνες και τους νόμους που την διέπουν.

Περισσότερα για το πρόγραμμα εδώ: https://www.kpe-arnaias.gr/programmata/ta-programmata/37-anakalypto-to-dasos-tou-xolomonta-mesa-apo-ta-monopatia-tou

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τους συντελεστές του προγράμματος και υπεύθυνους του ΚΠΕ Αρναίας κ. Λάμπρο Γιάννη,  κ. Μπίνιου Ευαγγελία και κ. Αραμπατζή Δημήτριο, τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή και την άψογη συνεργασία και συμπεριφορά τους καθώς και τους/ τις  συναδέλφους συνοδούς κ. Καράβατο, κ. Λαζαρίδη, κ. Νένου, κ. Λαλιώτου, κ. Καλούδη.

Η επαφή με τη φύση ενεργοποιεί και ενδυναμώνει την οικολογική συνείδηση των παιδιών, αισθάνονται μέρη της αλυσίδας του οικοσυστήματος το οποίο οφείλουν να σέβονται για να μπορούν να ωφελούνται και να αλληλεπιδρούν με αυτό. 




















Ενημερωτική εκδήλωση στα πλαίσια της «Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας» και της «Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων Ζώων»

 Ενημερωτική εκδήλωση στα πλαίσια της «Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας» και της «Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων Ζώων».      Την Παρασκευή...